Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یعقوب هوشیار در اولین جلسه ملاقات غیرحضوری مردمی خود با شهروندان منطقه، به درخواست‌های آنها رسیدگی کرد و گفت: با توجه به متواتر بودن برخی درخواست‌ها نیازمند وحدت رویه و فرآیند مشخص در پاسخگویی به شهروندان هستیم، باید رویه‌های جایگزین به نحوی باشد که به بهترین شکل ممکن از رفتارهای سلیقه‌ای و موازی‌کاری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18؛ به دنبال هماهنگی‌های انجام شده جهت برگزاری برنامه ملاقات مردمی، شهروندان منطقه 18 صبح روز دوشنبه 10 آبان ماه به صورت غیر حضوری با یعقوب هوشیار شهردار این منطقه گفت‌وگو و درخواست‌های خود را پیگیری کردند.
شهردار منطقه 18 در این جلسه بیان کرد: با توجه به اهمیت پیگیری درخواست‌های شهروندان منطقه، به متقاضیان زمان گفت‌وگو اطلاع داده شد تا جهت رسیدگی به خواسته‌های ایشان به صورت غیرحضوری پاسخگو باشیم. به همین جهت با حضور معاونان و مدیران مربوطه این جلسه برگزار شد و ضمن بررسی موارد مطرح شده، دستورات لازم برای رسیدگی به موارد مورد نظر صادر شد.
هوشیار افزود: درخواست مجوز ساخت جهت واحد تجاری، درخواست پایان کار و درخواست پروانه ساخت جهت واحد مسکونی جزء تکراری‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که موارد به معاونین مرتبط با دستور مستقیم ارجاع شد.
یعقوب هوشیار گفت: با توجه به متواتر بودن برخی درخواست ها نیازمند وحدت رویه و فرآیند مشخص در پاسخگویی به شهروندان هستیم، باید رویه‌های جایگزین به نحوی باشد که به بهترین شکل ممکن از رفتارهای سلیقه‌ای و موازی کاری جلوگیری شود. وظیفه ما در مدیریت شهری منطقه حفظ رضایت شهروندان و کم کردن مدت زمان پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان مطابق قانون است.
او افزود: روند ارائه و پیگیری درخواست ملاقات مردمی شهروندان با شهردار منطقه باید بصورت الکترونیکی و از طریق اتوماسیون باشد و نباید رده بندی و اولویت بندی سلیقه ای در امور دخیل شود.
این جلسه ششمین جلسه ملاقات مردمی شهروندان با شهردار منطقه 18 از ابتدای سال بوده است و راه‌های شرکت در ملاقات مردمی با شهردار منطقه 18، مراجعه شهروندان به ساب پرتال رسمی منطقه 18 تهران و یا سایت و اپلیکیشن تهران من و شهرداری تهران است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملاقات مردمی شهردار منطقه منطقه 18

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

به گزارش خبرنگر مهر، جلال آفاقی صبح پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توأم با احترام از جمله مؤلفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به‌ تبع آن سبب تولید و توسعه امنیت روانی است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعین در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند با ثبت درخواست و ارائه رسید حداکثر ظرف سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعین را ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.

دادستان اردبیل ادامه داد: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها تخلف اداری محسوب می‌شود.

آفاقی گفت: دستگاه‌های اجرایی بسترها و زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم کنند و با ثبت کلیه درخواست‌های مراجعین پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به‌ صورت کتبی به مراجعین ذینفع ارائه کنند.

وی اظهار کرد: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دادستان عمومیو انقلاب مرکز اردبیل به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها اشاره اشاره کرد و گفت: مقابله با بسترهای فسادزا و سوء جریانات در ادارات از اولویت‌های دادسرای مرکز استان در سال جاری است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 6088308

دیگر خبرها

  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان