Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، کارتاپولوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: اعزام رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» به دریای سیاه اقدامی تحریک آمیز است اما روسیه همواره در برابر هر چالشی برای دفاع از مرزهای خود آمادگی دارد.

ناوگان ششم آمریکا در توییتی از اعزام ناو فرماندهی مونت ویتنی به دریای سیاه برای برگزاری عملیات مشترک با نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه خاطرنشان کرد که اقداماتی همچون اعزام رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» به دریای سیاه اقدام تحریک آمیز و مخرب است و عامل بی ثبات کننده اضافی برای منطقه محسوب می شود.

وی افزود: اما به غرب گوشزد می کنیم که روسیه همواره و در هر شرایطی می تواند امنیت خود را تامین و از مرزهای خود بویژه در دریای سیاه دفاع کند.  

آمریکا در حالی رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» را عازم دریای سیاه کرد که روز شنبه هشتم آبان ماه ناوشکن «یواس‌اس پورتر»   (USSPorter (DDG ۷۸)) برای انجام عملیات با شرکا و متحدان ناتو درمنطقه،  راهی شمال به سمت دریای سیاه شد.

این رزمناو که از نوع «آرلی برک» (Arleigh Burke) است، ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی بوده که با برخورداری از رادار  «آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را داشته، این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

وزارت دفاع روسیه همزمان با ورود این ناو آمریکایی به دریای سیاه اعلام کرد که ناوهای روسی،   «یواس‌اس پورتر» رات تحت نظر گرفته اند.  

بنابراین گزارش   «ینس استولتنبرگ» دبیرکال ناتو هتفه گذشته گفته بود که متحدان ناتو حضور خود در دریای سیاه را به علت اهمیت راهبردی این منطقه،  افزایش داده اند.

درهمین حال «الکساندر گروشکو» معاون وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد ناتو به دنبال آن است تا دریای سیاه  را به یک منطقه تقابل و رویارویی بدل سازد و این بسیار خطرناک است.

برچسب‌ها روسیه دریای سیاه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه دریای سیاه ایالات متحده آمریکا روسیه دریای سیاه ایالات متحده آمریکا دریای سیاه رزم ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین