Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ساتان‌ها - فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در هر جامعه‌ای که فرهنگ و اقامه نماز حاکم و فراگیر باشد، بدون شک هنجارشکنی‌ها، هرج و مرج‌ها و بی بند و باری‌ها کمتر خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، سردار سید صادق حسینی ظهر امروز در نخستین همایش سراسری نماز که با شعار «نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه و بسیج» با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی؛ به اهمیت نماز و فضیلت نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز، نه‌ تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هیچ واجبی در قرآن به اندازه نماز مورد تأکید قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نماز عامل بازدارنده از گناه و وسیله رستگاری است، افزود: نماز، عبادتی‌ست که تعداد بسیاری از آیات و روایات را به خود اختصاص داده و در قرآن، یکی از مهم‌ترین صفات انسان‌های شایسته، اقامه نماز شمرده شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری اینکه نماز ستون دین و موجب قرب ساحت مقدس الهی و معراج هر انسان پاک و مومن است، تصریح کرد: نماز، یکی از فرائض دین مبین اسلام و از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عباداتی است که سرآمد و قله دیگر عبادات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقامه نماز به عنوان اخلاص و تقوا شمرده می‌شود، گفت: حضور در مسجد، اقامه نماز جماعت و در کنار هم بودن؛ وحدت، اتحاد و تسکین و آرامش روح انسان را به دنبال دارد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسینی تلاش برای گسترش و ترویج فرهنگ نماز خوانی در جامعه را یک وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: امروز سالروز شهادت آیت‌الله طباطبایی به عنوان اولین شهید محراب انقلاب اسلامی بوده و اخلاق و منش علمای دین ما ترویج معروفات است پس آنچه را عمل کرده، باید تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: در هر جامعه‌ای که فرهنگ و اقامه نماز حاکم و فراگیر باشد، بدون شک هنجارشکنی‌ها، هرج و مرج‌ها و بی بند و باری‌ها کمتر خواهد شد و مردم در آرامش و آسایش بهتری زندگی خواهند کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان معنویت و ایمان مردم را عامل قدرت و پیروزی خواند و یادآور شد: هر پیشرفتی، از برکت روح معنوی جوانانی است که امامین انقلاب این شرایط را برای آنان فراهم کرده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور: تمام کمالات انسان در نماز استامام جمعه شهرکرد: اصلاح ارتباط با خدا توسط نماز سبب اصلاح همه امور در جامعه می‌شود

 مسئولان کردستان نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ نماز اول وقت اهتمام ورزند 

  ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: نماز در مسجد علاوه بر فضایل بی‌شمار، کارکردهای فراوانی نیز در زندگی دارد. 

وی با بیان اینکه نماز با صبر همراه بوده و انسان‌ها را از همه گناهان دور می‌کند، افزود: نماز تنها یک عبادت ساده نیست و در بطن خود اخلاق، ادب، حیا، درد دل، بهداشت و بسیاری از نیکی‌ها دارد.

امام جمعه سنندج با ذکر اینکه نماز وسیله نجات از جهنم و موجب ورود به بهشت است، تصریح کرد: نماز در تمام ادیان الهى به عنوان برترین آیین عبادى و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح است.

ماموستا رستمی بر اهتمام به نماز اول وقت و حضور در نماز جماعت تأکید کرد و گفت: مسئولان در مساجد و نمازهای جماعت حضور پیدا کنند و مشکلات مردم را از نزدیک از زبان خود مردم گوش بدهند.

 ترویج نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود 

حجت‌الاسلام علی مرادی، امام جمعه شهر بیجار نیز در این همایش با تأکید بر ضرورت ترویج نماز در بین مردم به ویژه جوانان جامعه اظهار داشت: نماز خدامحوری را در وجود انسان تقویت کرده و قطعا کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

وی افزود: اگر به نماز به عنوان یک اولویت، ضرورت و نسخه شفابخش و حلال مشکلات در آسیب‌های اجتماعی نگریسته شود، در آینده‌ای نزدیک قطعاً شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

امام جمعه شهر بیجار با بیان اینکه نماز از ارکان عبادات حق است، تصریح کرد: با رفتن نماز از هر خانه و مکانی، پلیدی‌ها و زشتی‌ها در آنجا رشد پیدا کرده و نمازگزاران با انجام این فریضه الهی، در وقت خود عملگرا بودن را به اثبات می‌رسانند.

مرادی با بیان اینکه نماز تضمین‌کننده امنیت اقتصادی در جامعه است، یادآور شد: نماز انسان را از بسیاری از گناهان باز می‌دارد، بنابراین انتظار می‌رود زمینه تشویق جوانان به مساجد و حضور در نماز جماعات فراهم شود.

در پایان این همایش از خانواده‌های معظم شهدا و خادمان نماز در استان کردستان تقدیر شد.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سپاه بیت المقدس استان کردستان فرمانده سپاه اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور قاضی زاده هاشمی مدیرکل بنیاد شهید کشور برگزار شد . به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078869 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری