Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید خشنود معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح آمایش سرزمین ملی اظهار کرد: فرایند طرح آمایش سرزمین ملی از دوره گذشته در آموزش عالی آغاز شده بود.

او افزود: قطعا چنین طرح‌هایی که با اهداف ساماندهی و نظم دهی به جذب دانشجویان در آموزش عالی اجرایی می‌شود جزو مسائل مهم و قابل پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشنود تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم طرح آمایش سرزمین ملی «گسترش بدون اهداف و برنامه‌های آموزش عالی» است که در بحث آمار ورودی سازمانی آموزش عالی و فارغ التحصیلان و خروجی و بحث اشتغال و استخدام دانش آموختگان دانشگاهی مشکل اساسی داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: نیازمندی‌های کلان کشور در حال و آینده یعنی در افق ۱۰ سال آینده یا بیشتر اگر بررسی شوند به این نتیجه روشن می‌رسیم که هم اکنون در آموزش عالی چه نیازمندی‌هایی برای رشته‌های تحصیلی داریم؟ در حال حاضر گسترش ساختاری آموزش عالی و دانشگاه‌ها بدون نظم و ساماندهی است.

موازی کاری در حوزه آموزش عالی بسیار دیده می‌شود

خشنود با بیان اینکه واحد‌های مختلف دانشگاه‌های آموزش عالی با چالش‌های بزرگی مواجه هستند، تاکید کرد: موازی کاری در حوزه آموزش عالی کشور بسیار دیده می‌شود و ماموریت محوری هم به هیچ عنوان دیده نمی‌شود که اگر طرح آمایش سرزمین ملی با اهداف حذف موازی کاری‌ها و مسئله خیلی مهم ماموریت محوری انجام شود، یعنی فعالیت هر بخشی در آموزش عالی مشخص شود که چه ماموریت و وظیفه‌ای بر عهده دارد قطعا فرایند بهینه‌ای در فعالیت‌های آموزش عالی کشور به وجود می‌آید.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: آموزش عالی بسیار پر هزینه است و خروجی آن در راندمان مناسبی وجود ندارد، طرح بهبود راندمان فعالیت‌ها که مسئولان وزارت علوم پیگیر بودند قطعا کار بسیار ارزشمند و مفیدی است که باید انجام شود، البته ممکن است این موضوع در برخی دانشگاه‌ها مخالفت‌هایی داشته باشد؛ چرا که تغییر سرفصل ها، ترکیب دانشگاه‌ها و تغییر عناوین و ساماندهی برخی واحد‌ها احتمال ایجاد نارضایتی‌ها را در پی خواهد داشت.

خشنود گفت: طرح بهبود راندمان فعالیت‌های وزارت علوم یک موضوع اساسی است و احتمال دارد که نارضایتی‌هایی را در نیروی انسانی و مصرف ساختاری ایجاد می‌کند، اما باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طرح آمایش سرزمین ملی آموزش عالی دانشگاه ها موازی کاری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست چهار دستور بررسی شد، در نخستین دستور که به ارائه گزارش نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی از وضعیت برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اختصاص یافت، بحث‌های مختلفی در مورد کم و کیف این بخش مطرح شد و در نهایت مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، گزارشی درباره ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

همچنین در ادامه بررسی دستور نخست، وزارت علوم به عنوان میزبان بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد. این نمایشگاه اواخر سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والملسمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم که میزبان گزارش جشنواره نهج‌البلاغه است، گزارشی از این جشنواره ارائه کرد. در این بخش مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تاثیرگزاران حوزه نهج‌البلاغه نشستی تشکیل شود و در آن تصمیم‌سازی‌هایی درباره فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه اخذ شود.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و نیز گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت ارائه و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در نشست آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد