Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مهدی جعفریان رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی گفت:با توجه به مصوبه شورای هماهنگی استان، راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در مشهد به صورت اجتماع برگزار خواهد شد و درشهرستان‌ها متناسب با رنگ‌بندی و اعلام ستاد کرونا به صورت اجتماع یا راهپیمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: همزمان با ۸ آبان ماه، روز نوجوان مراسم تحلیف هزار فرمانده واحد بسیج دانش آموزی را برگزار کردیم؛ همچنین سرپرستی دوهزار یتیم کمیته امداد امام خمینی ره در این روز انجام شد براین اسا که دانش آموزان در سطح مدارس با کمک معلمین خود سرپرستی این دوهزار یتیم را عهده دار شدند.

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره‌های مختلف جشن بادبادک ها، جشنواره‌های ورزشی، فرهنگی هنری در استان در حال اجرا است، در بحث فضای مجازی پویش‌های مختلفی را برای نوجوانان شروع کرده‌ایم هرچند متاسفانه نتوانسته‌ایم جامعه مخاطبمان را در فضای مجازی با خود همراه کنیم، اما تلاش داریم این پویش‌ها را به سمت کروه‌های مدرسه سوق دهیم و از طریق کانال‌های مدارس با دانش اموزان ارتباط برقرار کنیم.

جعفریان بیان کرد:برای راهپیمایی ۱۳ آبان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و اصل کار حضور بچه‌ها در راهپیمایی است؛ با توجه به مصوبه شورای هماهنگی کرونای استان، راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در مشهد به صورت اجتماع برگزار خواهد شد و در شهرستان‌ها متناسب با رنگ‌بندی کرونایی و اعلام ستاد کرونا به صورت اجتماع یا راهپیمایی برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد:همانند سال‌های متوالی گذشته، مسابقه تولید آدمک با موضوع استکبار ستیزی را برای راهپیمایی ۱۳ آبان در نظر گرفته‌ایم، غرفه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی و اجتماع با موضوع استکبارستیزی نیز دایر خواهد شد. همچنین در فضای حقیقی برنامه کافه گفتگو و تریبون آزاد دانش آموزی را درمدارسی که کلاس‌هایی که به صورت حضوری یا برخی مناطق به صورت شهری در فضای بیرونی برای پاسخ به شبهات دانش آموزی در حوزه دشمن ستیزی و استکبار ستیزی برگزار می‌کنیم.

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی تاکید کرد: هر برنامه‌ای که داریم در سطح مدرسه برای همه دانش آموزان اجرایی می‌شود، در حال حاضر که فضای آموزش مجازی شده استفاده از همه ظرفیت‌ها را داریم، سال‌های گذشته به جهت شبکه شاد موانعی را داشتیم لذا تلاش داریم در تمامی مدارس یک کانال با همکاری معلمان و مدیران مدارس ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید

تشکیل قرارگاه مشترک خدمت رسانی در گلبهار برای نظارت بر اصناف

جعفریان اظهار کرد: متناسب با نیاز دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنیم، در این دوسال کرونایی فعالیت‌های اجتماعی را اصل قرار داده ایم، دانش آموزان ما در هنرستان‌ها از قرارگاه‌های جهادی گرفته تا تولید ماسک، ضد عفونی مدارس، کمک‌های مومنانه، تهیه لوازم التحریر و تبلت برای دانش اموزان نیازمند اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و در بحث واکسیناسیون روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از دانش آموزان دختر بسیجی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در ثبت واکسیناسیون افراد در سامانه علوم پزشکی فعالیت داشتند.

اجرای طرح شهید بهنام

او افزود: فعالیت اجتماعی، مسئولیت پذیری، نقش پذیری در شکل‌گیری خود نوجوان موثر است و محور کار ما این است دانش آموز باید ظرفیت‌های مدرسه و اطراف خودش را فعال کند؛ برای خدمت اجتماعی و نیازی که در جامعه احساس می‌شود کمک کند و نسبت به مشکلات هم نوع خود بی تفاوت نباشد.

رئیس بسیج دانش آموزی خراسان رضوی ادامه داد: در متوسطه اول اقدام راهبردی که انجام می‌دهیم طرح شهید بهنام است که با محوریت خانواده، مسجد، مدرسه است که در راستای تربیت اسلامی، خانواده و مدرسه را به مسجد پیوند زده ایم؛ حدود ۲۱۰ مدرسه و مسجد در استان در قالب طرح شهید بهنام حضور دارند.

جعفریان بیان کرد: در این طرح برنامه‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و اعتکاف علمی را در مسجد، مسابقات را در مدارس، اردو‌ها و نیاز‌های دانش آموز را که منجر به تربیت دانش آموز انقلابی موثر باشد در متوسطه اول پیگیری می‌شود. در مقطع امیدان ابتدایی برای سال تحصیلی جدید، جشن تکلیف را بویژه برای دختران برگزار می‌کنیم.

او تصریح کرد: طرح شهید بهنام توانست از طریق فضای مجازی با خانواده‌ها مرتبط شود و دانش آموز را به سمت مسجد سوق دهد، اکثر مدیران مدارس درخواست کرده اند تا طرح شهید بهنام را امسال نیز اجرایی کنیم؛ در کل استان ۲۱۰ مسجد و مدرسه داریم که به علت کرونا نتوانستیم این تعداد را افزایش دهیم، دوهزار مدرسه متوسطه اول داریم که از این تعداد ۲۱۰ مدرسه را با این طرح شروع کرده‌ایم و امیدواریم اگر مدارس بازگشایی شود بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم و تعداد مساجد بیشتری را به مدارس وصل کنیم.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانش آموزی راهپیمایی 13 آبان واکسیناسیون کرونا راهپیمایی ۱۳ آبان طرح شهید بهنام صورت اجتماع دانش آموزان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت