Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا،  بازار هالوین از ایده برای تهیه لباس شخصیت‌های کارتونی وروش‌های تزیین غذا با تم ترسناک و ساخت شابلون کدو تنبل در فضای مجازی شروع شده و تا فروش لباس‌ها و لوازم تزیینی، تهیه کیک‌ها و شیرینی‌های مخصوص در قنادی‌ها، عکاسی از این مراسم توسط آتلیه‌ها و گریم‌های ترسناک یا گریم‌های مشابه چهره‌های معروف هالیوود در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شگفت آنکه در این ایام تورهای مسافرتی ویژه هالووین نیز توسط چند آژانس مسافرتی تبلیغ می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که با وجود تمام تبلیغاتی که در فضای مجازی و در رسانه‌ها مبنی برگسترش این جشن در ایران می‌شود، فروشگاه‌ها و مراکز فروش انگشت شماری لوازم و تجهیزات هالووین را به صورت حضوری می‌فروشند و اگر هم فروش، حضوری باشد در بسیاری از موارد به صورت پنهانی است و فروشندگان دلیل آن را برخورد اماکن و تخلف صنفی عنوان می‌کنند.

در واقع آنچه در حال حاضر از تدارک جشن هالووین در ایران به وضوح دیده می‌شود تبلیغ خدمات توسط فروشندگان و سفارش‌های آنلاین توسط مشتری‌ها و در نهایت انتشار عکس‌های این جشن درفضای مجازی است که فعلا، مختص قشر خاصی از افراد جامعه است، به طوری که شاید هنوز نتوان آن را یک شبیخون فرهنگی دانست، اما مسئله مهمی که قابل انکار نیست این است که با گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت هجوم مراسم اینچنینی به فرهنگ ما غیرقابل انکار است.

چه بسا در سال‌های آتی هالووین نیز مانند ولنتاین و کریسمس چنان گسترشی پیدا کند که گویی جزیی از فرهنگ ما بوده است.

در این میان آسیب‌شناسان دلایل مختلفی را برای گرایش و استقبال از برخی رسومات بیگانه عنوان می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها خلا تفریح و شادی در جامعه و بحران جدی در زمینه تخلیه انرژی بخصوص در جوانان می‌باشد و شاید امروز برای جلوگیری از همه گیری رسم بی‌پایه و اساسی مانند هالووین در ایران بهترین فرصت باشد. شاید بتوان راه‌های سالم و مطابق سنت‌ها و آیین ایران را یافته و با آن‌ها شادی را به جامعه تزریق کرد.

 شاید بتوان با آگاهی‌سازی جامعه را از هجوم فرهنگی آگاه ساخت و شاید بتوان با احترام به سنت‌های پیشین، روش‌های جدیدی را برای تخلیه انرژی جوان امروز ابداع کرده و جایگزین مراسم‌هایی مانند هالووین کرد.

هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین هالووین کد خبر 635317 برچسب‌ها جامعه شادی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جامعه شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح شنبه در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: بنیاد شهید یک اداره خاص در جامعه ما است چراکه جامعه هدف این اداره افرادی هستند که از جان خود برای عزت آفرینی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مختلف به جامعه ایثارگران، برای اجرای فرهنگی ماندگار در جامعه تلاش کند، جامعه ایثارگران پشتوانه اصلی نظام هستند و امروز دشمنان به دنبال فاصله انداختن بیان جامعه ایثارگری از نظام هستند.

حسنی با اشاره به اینکه از ظرفیت گلزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به خصوص برای جوانان و نوجوانان استفاده شود، عنوان کرد: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند روحیه جهادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تمام ظرفیت و امکانات از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به خصوص برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی عنوان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

کد خبر 6089673

دیگر خبرها

  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران