Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:40:24 GMT

ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۹۸۶۳

ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین نوزدهمین مسابقه ملی مهارت در مجتمع شهید ربانی شیراز با بیان این که در حوزه کارآفرینی و اشتغال با مشکلات عدیده‌ای مواجه ایم اظهار داشت: در این حوزه راهبرد‌های تعیین کننده و قابل توجه ارائه ندادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ کار در کشور ما جدی گرفته نشده و همین که امروز یک سند راهبردی اشتغال نداریم، خود حکایت از رویه اشتباه دارد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی نگاه جوانان ما تنها به استخدام دولتی در ساختار اداری است نیز نشان از همین تفکر اشتباه است.

او با اشاره به تجربیات موفق برخی کشور‌ها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: برخی کشور‌ها با برنامه‌های ساده، خانواده‌ها را درگیر تولید و اشتغال کرده اند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود صنایع مختلف در استان فارس و تعطیلی این صنایع با اشتباهات و سیاست‌های غلط گفت: استان فارس امروز استان صنایع خاموش است چراکه صنعت در این استان با تصمیمات غلط و واگذاری‌های غیر اصولی تعطیل شده است .

او با بیان اینکه باید نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی تغییر کند، اظهار داشت: در تصویب بودجه، قوانین و اجرا همه عوامل باید پای کار بیایند تا مشکل کشور در این حوزه حل شود چراکه با نگاه جزیره‌ای نمی‌توان موفق بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای پیشتاز این عرصه است و مجلس نیز نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه ملی مهارت و اهدای هدیه و لوح سپاس به آنان، پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مردم شیراز مجلس شورای اسلامی تصویب سند راهبردی اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی