Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:01:41 GMT

مجبوریم ارز دارو را آزاد کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۰۳۶۴

مجبوریم ارز دارو را آزاد کنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم کمک به صنایع در حوزه سلامت، گفت: تولید ارزش و اصالت دارد و باید میان تولیدکننده واقعی و غیر واقعی تفاوت قائل شد.

به گزارش مشرق، بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط صنعت دارو در قبل از انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اظهار کرد: سازمان غذا و دارو به دلیل وظایف و حساسیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد همواره با سختی‌ها مواجه بوده است؛ از همین رو وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهم‌ترین رکن وزارت بهداشت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه سازمان غذا و دارو از بیرون آن، سیستم منسجمی به نظر نمی‌رسد و همیشه ناملایمات درمورد این سازمان بسیار زیاد بوده است؛ اما همین سازمان توانسته کیفیت و سلامت فراورده‌های سلامت محور را تضمین کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به عملیات روانی و موضوع اطلاع رسانی در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو عنوان کرد: متأسفانه در دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی به سازمان غذا و دارو نسبت داده شد. به عقیده من مملکت داری با شعر و داستان امکان پذیر نیست و همیشه باید قدردان کارگزاران و خدمتگذاران سیستم باشیم.

وی درباره وظایف این سازمان تصریح کرد: موضوع غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلف در آن انجام گرفته تا جایی که صنعت غذا به صنعت دارو کمک کرد. سازمان غذا و دارو سازمان رگولاتور است اما چون دیگران مسئولیت خود را در حیطه تولید و نظارت به درستی انجام ندادند، مجبور شده است در حوزه تولید نیز ورود کند.

دارایی خاطرنشان کرد: در این دوره با تمام سختی‌های پیشرو لاجرم هستیم موضوع آزادسازی ارز دارو را با کمترین عوارض مدیریت کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تمایز میان صنایع تولیدی اصیل و غیرواقعی گفت: کمک به صنایع داخلی از محورهای اصلی است اما باید در این حوزه به تولیدکننده واقعی کمک کرده و تولید با ارزش و اصالت را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در سازمان غذا و دارو برای ما مهم است «مردم» هستند، ما حامی مردم هستیم تا دغدغه‌ای نسبت به دسترسی و سلامتی فرآورده‌های سلامت محور نداشته باشند؛ امیدواریم با یکنواختی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و تلاش در این حوزه وظایف را بهتر انجام داده و به آینده‌ای روشن امیدوار باشیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سازمان غذا و دارو دارو دوران جنگ تحمیلی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، اظهار کرد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد و آب‌های بسته‌بندی دارای مزایای متعددی است و عدم آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها، بخشی از مزایای آب‌های بسته‌بندی است.

وی افزود: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرایندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد دریافت می‌شود، هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولیدکننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف‌کننده، فروشنده و توزیع‌کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام دارد، در حالی که به صورت فنی عبارت غیرقابل ردیابی (not detectable) اعلام می‌شود، باید اذعان کرد نمی‌توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیرایرانی موجود در بازار گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبدا تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

لازم به ذکر است، تمام کالاهای سلامت از جمله آب‌های بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود و نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست، اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

کد خبر 751073

دیگر خبرها

  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود