Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه اصفهان از اول آبان جاری آغاز و همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این موضوع از جمله تامین خوابگاه مورد نیاز درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند بر اساس مقررات، حق حضور در خوابگاه و کلاس‌های درس دانشگاه را ندارند، اظهار داشت: اسامی دانشجویانی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی با اشاره به اینکه در زمان حاضر کلاس‌های درس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان بصورت مجازی در حال برگزاریست، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تجربه بدست آمده از آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکترا برای کارشناسی ارشد بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کلاس‌های این مقطع را نیز بصورت حضوری برگزار کنیم.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بعید بنظر می‌آید که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال تحصیلی جاری فراهم شود، اضافه کرد: ممکن است امتحانات پایان نیمسال تحصیلی آنها بصورت حضوری باشد.

طالبی تصریح کرد: برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز مقرر شده است که بصورت حضوری اما فشرده و با گروه‌بندی و تعداد کم دانشجو در هر گروه برگزار شود.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: بر اساس مُصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، همه کارکنان دانشگاه‌ها موظف به دریافت واکسن کرونا هستند بر همین اساس اسامی استادان و کارکنانی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند، احصا و به آنها ابلاغ شده است که در صورت نزدن واکسن، نمی‌توانند با دانشگاه همکاری داشته باشند.

وی افزود: کارکنان و استادانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند حق حضور در محل کار را ندارند و کارکردی برای آنها صادر نمی‌شود که بطور طبیعی این موضوع نیز تبعاتی را برای آنها درخواهد داشت.

طالبی خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان در زمان حاضر حدود ۲ هزار دانشجوی مقطع دکترا و پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد دارد که حدود ۴۴ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه شماره یک دانشگاه اصفهان در باره از سرگیری آموزش حضوری در نیمسال اول سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ هرگونه حضور دانشجویان در محیط این دانشگاه مستلزم ارائه کارت الکترونیک مبنی بر تزریق ۲ دُز واکسن کروناست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اواخر مهر امسال در نامه‌ای به دانشگاه‌ها تاکید کرد: در پی مُصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت آغاز و تداوم آموزش‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مقتضی است آموزش‌های حضوری بگونه‌ای تدریجی و با توجه به شرایط منطقه موردنظر و میزان واکسیناسیون دانشجویان و شرایط خوابگاهی برقرار شود.

آموزش حضوری در دانشگاه‌های کشور از اسفند سال ۹۸ بدلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری و مجازی تشکیل شد که مشکلات خاص خود را به همراه داشت.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان آموزش ریاست دانشگاه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان آموزش ویروس کرونا اصفهان آموزش ریاست دانشگاه اصفهان دانشگاه اصفهان کارشناسی ارشد آموزش حضوری واکسن کرونا بصورت حضوری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری