Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@05:03:57 GMT

اگر ماشین در سفر خراب شد چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۰۷۱۷

اگر ماشین در سفر خراب شد چه باید کرد؟

به گزارش جام جم آنلاین، اصولا زمانی که تعطیلاتی پیش رو داریم، خود را برای سفر آماده و مقدمات آن را فراهم می کنیم و مطمئن شویم همه چیز به خوبی پیش می‌رود، اما ممکن است این بین یک چیز غیر منتظره اتفاق بیفتد، به خصوص اگر خودرو خود را به طور منظم نگهداری و سرویس نکرده باشید.

خرابی خودرو احتمالاً یکی از بدترین ترس‌های هر راننده ای در یک سفر است، اما مقداری آمادگی و دانش می‌تواند تا حدودی ترس را کم کرده و شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر در مسیر خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دلایل متداول برای خرابی ماشین وجود دارد و تعدادی از آنها را در این گزارش بررسی کرده ایم و همچنین در خصوص کار‌هایی که باید انجام داد توضیحاتی داده ایم.

در قدم اول باید از خطرات احتمالی خرابی که ممکن است برای خودرو رخ دهد را در نظر بگیرید، در بسیاری از مواقع می توان با اقدامات پیشگیرانه از خرابی خودرو جلوگیری کرد.

قبل از رفتن به یک سفر طولانی، باتری خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصال الکتریکی ایمن برقرار است، پایانه‌ها فاقد خوردگی هستند و هیچ نقصی وجود ندارد که باعث تخلیه باتری شود. دینام خودرو را نیز بررسی کنید، زیرا یک ایراد می‌تواند روی باتری شما نیز تأثیر بگذارد.

قبل از سفر برخی لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشید، از جمله وسایل ضروری یک کیت پنچر است که باید همیشه در ماشین خود به همراه داشته باشید و همچنین بررسی کنید که چرخ یدکی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که همه لاستیک‌ها به درستی باد شده اند. قبل از رفتن وضعیت فرسودگی لاستیک خودرو را بررسی کنید.

در برخی خودروها دما به شدت افزایش می یابد که این نشان دهنده یک هشدار است؛ گرمای بیش از حد خودرو موضوع جدی است و می‌تواند مشکلی در سیستم خنک کننده باشد.

اگر موتور بیش از حد گرم شد بخاری را روشن کنید تا گرما از موتور خارج شود، اگر چراغ هشدار دما خاموش نشد موتور را خاموش کنید و به هیچ عنوان کاپوت را باز نکنید، صبر کنید تا موتور و مایع خنک کننده خنک شوند.

بعد از گذشت زمانی مشخص، با دستکش، کاپوت را باز کنید، با یک حوله، درپوش رادیاتور را بپوشانید و به آرامی باز کنید تا فشار آزاد شود. مایع خنک کننده و آب را به نسبت مساوی اضافه کنید و درپوش را تعویض کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو های فرسوده خرابی خودرو باتری خودرو بررسی کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد

چری در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ جتور شان‌های L ۷ را معرفی کرد. این خودرو یک SUV پلاگین هیبریدی سایز متوسط است که در دو مدل پنج و هفت‌نفره موجود است.

به گزارش خبرآنلاین، سری Shanhai سال گذشته توسط Jetour با مدل L ۹ معرفی شد و یک سری خودرو‌های انرژی جدید برای جتور، برند زیرمجموعه چری است. L ۷ جدید دارای یک نمای جلوی کاملاً بسته با چراغ‌های روشنایی در روز و نوار نازک بوده که در امتداد کاپوت قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی در کنار ورودی‌های هوای مشکی رنگ، در قسمت پایینی سپر قرار دارند.

در نمای عقب چراغ‌های متصلی وجود دارد که ظاهر آن بسیار نزدیک به فیدلیتی پرستیژ است.

نوشته C-DM در نمای پشتی، مخفف سیستم ترکیبی پلاگین Kunpeng Chery است. این پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو برای تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخصات موتور الکتریکی و ظرفیت بسته باتری Gotion مشخص نیست.

فضای داخلی L ۷ نمایش داده شده در نمایشگاه، ترکیب رنگ سفید و آبی داشت. یک صفحه‌نمایش دوگانه بزرگ همراه با یک نمایشگر کنترل سیستم تهویه‌مطبوع در کابین خودرو وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!