Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@09:59:57 GMT

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۰۷۷۹

آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، موسی بیات سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل پاییز آهنگ کوچ عشایر از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی نواخته می‌شود، گفت : عشایر استان کرمانشاه با ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل ۸۰ هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان و استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : هرچند بر اساس تقویم کوچ زمان رسمی کوچ عشایر از ۳۰ آبان آغاز می‌شود، اما با هماهنگی صورت گرفته عشایر استان می‌توانند از امروز (۱۰ آبان) کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز کنند.

سرپرست مدیریت امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر استان خواست در شرایط کنونی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در فرآیند کوچ دستورالعمل های بهداشتی را در نظر داشته و حتی الامکان به صورت ماشینی کوچ کنند.

او سپس با اشاره به ضرورت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کوچ عشایر، گفت: در تلاشیم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا عشایر با کمترین مشکلات کوچ کرده و در مناطق قشلاقی مستقر شوند.

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت تردد به ویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می‌شود، صورت گرفته است.

بیات سپس با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه ۴.۲ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۶.۷ درصد از جمعیت عشایر کشور در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند.

بیات ادامه داد: عشایر استان کرمانشاه با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون واحد دامی از نظر تعداد دام در اختیار عشایر رتبه چهارم را در کشور دارند.

بیات اشاره‌ای هم به نقش مهم عشایر در تولیدات دامی و صنایع دستی استان داشت و گفت: عشایر استان ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان شامل ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های آن، ۱۶۵۰ تن انواع الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو، ۹۰۰ تن روغن حیوانی و ۲۲ هزار قطعه انواع صنایع دستی تولید می‌کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر استان عشایر کرمانشاه کوچ عشایر عشایر استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه