Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:38:10 GMT

فرهنگ عمومی و نیازهای آن

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۱۲۰۹

فرهنگ عمومی و نیازهای آن

ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای مؤثر بودن در حوزه فرهنگ عمومی دارد و اصلاح فرهنگ عمومی یکی از اموری است که در سطح جامعه باید به آن بپردازد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، امروز (دوشنبه_۱۷ آبان ماه) در نشست خبری که در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهم آبان ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز فرهنگ عمومی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عصر حاضر، نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ نسبت به گذشته به‌مراتب افزون‌تر شده و ضرورت هماهنگی و همسویی در حوزه فرهنگ بین صاحب‌نظران، کارشناسان و برنامه ریزان کشور و استان بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است که هم‌زمان با تغییر نیازهای فرهنگی، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز به‌روز شود و شورای فرهنگ عمومی استان‌ها که در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، در همین راستا تشکیل‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ مثل هواست و همه برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، خاطرنشان کرد: زیربنای هر توسعه‌ای توسعه فرهنگی است و این امر اهمیت وجود پیوست فرهنگی را می‌رساند. هر ساختار، سازمان، توسعه و خدماتی که قرار است به مردم ارائه شود مستلزم داشتن پیوست فرهنگی است و دستگاه‌ها باید به این امر توجه کنند.

معتمدی افزود: یکی از مأموریت‌های شورای فرهنگ عمومی این است که بتواند در دوره جدید پیوست فرهنگی را با کمک دستگاه‌ها اجرایی کند و برای انجام این کار عزم ملی نیاز است.

وی تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای مؤثر بودن در حوزه فرهنگ عمومی دارد و اصلاح فرهنگ عمومی یکی از اموری است که در سطح جامعه باید به آن بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، لازمۀ اصلاح فرهنگ عمومی را همراهی مردم و همراهی مردم را مشروط به اطلاع یافتن آن‌ها از اهمیت این امر دانست و بر نقش رسانه‌ها در امر آگاه‌سازی عموم مردم تأکید کرد.

معتمدی، از رسانه‌ها خواست مطالبی که دربارۀ فرهنگ عمومی می‌نویسند و در آن  مؤلفه‌های فرهنگ عمومی را برای مردم تبیین می‌کنند به دبیرخانۀ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند تا ارزیابی و از بهترین آن‌ها تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفۀ رسانه‌ها، پرداختن به اصلاح ساختارهای غلط، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان و رصد عملکرد دستگاه‌هاست گفت: رسانه‌ها به‌عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش مهمی را در این امور ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با برشمردن برخی از وظایف شورای فرهنگ عمومی نظیر شناخت و اطلاع از وضع فرهنگی عمومی جامعه و مطالعه، تجزیه‌ و تحلیل و ارزیابی سالانه ادامه داد:  اگر دولت و دستگاه‌ها بتوانند از ظرفیت مردم برای مأموریت‌های خود استفاده کنند می‌توانند موفقیت بیشتری داشته باشند.

معتمدی، شورای فرهنگ عمومی را عالی‌ترین شورا در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی معرفی کرد که کارگروه‌های تخصصی ویژه دارد، رئیس آن امام‌جمعه، نائب رئیس آن نیز فرماندار و دبیر آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی عنوان کرد که شورای فرهنگ عمومی اصفهان سال گذشته در سطح کشور رتبه دوم را از حیث تعداد جلسات و مصوبات کسب کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی،  اعلام کرد: به مناسبت هفته فرهنگ عمومی ۱۵ برنامه پیش‌بینی‌شده که شامل انتشار ویژه‌نامه فرهنگ عمومی، سند توسعه و چشم‌انداز فرهنگ و هنر، برپایی همایش نیم روزه، اجرای تئاتر خیابانی، دیدار با علما و نخبگان و خانواده‌های شهدا و... می‌شود.

معتمدی در بخش پرسش و پاسخ، به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از اصحاب رسانه برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی دعوت نمی‌شود گفت: یک نماینده از ارباب جراید در جلسات شورا حضور دارد و صداوسیما و خبرگزاری ایرنا نیز گزارش جلسات را می‌نویسند که بقیه رسانه‌ها می‌توانند از مطالب آن استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شوراي فرهنگ عمومي فرهنگ عمومی اداره کل ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شورای فرهنگ عمومی دستگاه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم

تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نه‌تن‌ها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهر‌ها نیز معرفی و مطرح می‌شود تا توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری