Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی علی‌مددی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در نشست با مدیرعامل، معاونان مدیرعامل، مدیران و روسای ستادی و عملیاتی ملی حفاری در اهواز گفت: رویکرد وزارت نفت نگاه ویژه به سرمایه‌های انسانی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدف این معاونت را حل مسائل و مشکلات مجموعه کارکنان اعم از؛ پیمانکاری، قراردادی و رسمی به منظور ایجاد انگیزش بیشتر و افزایش راندمان کار عنوان کرد و افزود: به همین منظور تصمیم گرفته شد که نشست‌های مربوط به این حوزه به صورت میدانی در مناطق عملیاتی با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های تابع برگزار تا ضمن استماع نظرات و دیدگاه‌های مجموعه کارکنان با مشورت و خرد جمعی نسبت به اتخاذ راهکار‌های مناسب و شتاب بخشی در تصمیم گیری مبادرت شود.

علی‌مددی بیان داشت: یکی از برنامه‌های این معاونت پایش بخش‌های منابع انسانی در شرکت‌ها و رفع موانع و چالش‌ها است و در همین رابطه طرح طبقه بندی نیرو‌های پیمانکاری با استفاده از نظرات کارشناسان شرکت ها، مورد بازبینی و در خصوص رفع ابهامات اقدام خواهد شد.

حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: یکی از نکات کلیدی در صنعت نفت ارزش افزوده نیروی انسانی در زنجیره ارزش منابع هیدروکربوری است که این امر بیانگر نقش بارز و جایگاه سرمایه‌های انسانی و توجه به آن در توسعه پایدار است.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری در این شرکت ادامه داد: با توجه به ماهیت عملیاتی و تنوع سمت‌های سازمانی و مشاغل تخصصی و شرایط محیطی، اقماری و سخت و طاقت فرسا بودن کار در عملیات حفاری خشکی و دریا، بخشی از سمت‌های تعریف شده در طرح ابلاغی وزارت نفت با سمت‌های استاندارد در صنعت حفاری همخوانی نداشته که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد تا هدف از اجرای طرح که عدالت در پرداخت‌ها می‌باشد، محقق شود.

گلپایگانی به اهمیت آموزش در پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد جهت جایگزینی نیرو‌های در شرف بازنشستگی و تضمین آینده این صنعت اشاره و راه اندازی هنرستان‌های فنی و صدور مجوز برای ایجاد رشته‌های تخصصی در مجتمع‌های آموزشی با توجه به ظرفیت و امکانات موجود در این شرکت را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت در بخش‌های عملیاتی، فنی و تخصصی به برخی چالش‌ها در اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: به منظور چابک سازی سازمان، پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت و شتاب بخشیدن در روند کار‌ها، لازم است ضمن بازنگری در ساختار سازمانی اختیارات بیشتری به این شرکت به منظور تسریع در روند اجرای کار و پروژه‌ها تفویض گردد.

رضا سلطانی، رئیس اداره برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران نیز با بیان اینکه در این شرکت حدود ۱۸ هزار نفر با عناوین و سمت‌های مختلف به کار اشتغال دارند، اظهار داشت: افزون بر ۷۰ درصد کارکنان در بخش‌های عملیاتی شامل؛ ناوگان حفاری، خدمات فنی و ویژه انجام وظیفه می‌کنند که این امر لزوم روز آمد سازی و بازنگری در ساختار سازمانی را با توجه تکنولوژی محور بودن این صنعت و تغییرات محیطی را اجتناب ناپذیر می‌نماید.

او چالش‌های نیروی انسانی در این شرکت را در دهه پیش رو از نظر بازنشستگی نیرو‌های کلیدی تشریح و خواستار جذب و پرورش نیرو‌های جوان، برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده شد.

سلطانی با اشاره به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری و تخصیص بودجه و روند پرداختی‌های مربوط به سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰، بیان کرد: حین اجرا ابهاماتی پیش آمد که باید در بازنگری طرح مورد اهتمام واقع شود که از جمله فوق العاده‌های کار در مناطق اقماری خشکی، کار با مواد آلاینده، کار با مواد پرتو زا، انواع جوشکاری، کار در ارتفاع و فوق العاده تعطیل کاری و ... است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت شرکت ملی حفاری شرکت ملی حفاری نیروی انسانی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان