Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی در حوزه مرغ و تخم مرغ با هیچ کمبودی مواجه نیستیم، گفت: باید جلوی خروج کالاهای اساسی همچون مرغ و تخم مرغ از استان گرفته شود.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۱۰ آبان در جلسه تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: درخصوص برخی از کالاها در استان مرکزی با مازاد تولید مواجهیم، اما باید در ابتدا نیاز استان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت مصرف در کالاهایی که تولید می‌کنیم با خود استان است.

وی با اشاره به اینکه همه استان‌ها با مشکل تورم مواجهند، تاکید کرد: متاسفانه در استان مرکزی در ۶ ماهه اول سال، شاهد افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم، در حالی که در حوزه ارز نوسان چشمگیری وجود نداشته و کمتر از ۱۰ درصد بوده است. باید در خصوص افزایش قیمت مواد اساسی و خوراکی مردم تحلیل صورت گیرد و از همه اصناف از جمله مردم، صدا و سیما، خبرنگاران، دانشگاه‌ها و کسبه در این زمینه کمک گرفت.

وی افزود: متاسفانه ستادهای تنظیم بازار چه ملی و چه استانی با واقعیت‌ها منطبق نیستند و قیمت‌های تعیین شده در این ستادها با بازار متفاوت است، حتی در مواردی در خصوص برخی اقلام سخن از ارزانی است، در صورتی که در بازار معکوس آنرا شاهد هستیم. لذا باید مانند یک شهروند در کف بازار حضور داشته باشیم و قیمت‌ها و شرایط را از نزدیک مشاهده کنیم.

وی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیح داد: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب مردم نمی رود. سالانه ۱۷۰ هزار میلیارد یارانه اختصاص می‌یابد که  بخش زیادی از آن به جیب مردم نمی رود، از زمان تصویب این اصل بنا بود با تخصیص این یارانه، تورم فشار کمتری به مردم وارد کند ولی به دلیل عدم نظارت، این ارز ۴۲۰۰ تومانی به معیشت مردم تزریق نشد.

اقازاده افزود: امروز مردم کالاهای اساسی خود را با قیمتی بالاتر از ارز یارانه‌ای خریداری می کنند به همین سبب باید تلاش شود که مابه التفاوت قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی برای کالاهای اساسی به صورت نقدی به افراد دهک‌های پایین تزریق شود، همچنین اگر قیمت کالاهای اساسی بر مبنای ارز نیمایی باشد ممکن است این آشفتگی کمتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: استفاده از سامانه الکترونیکی موجب می‌شود رویکرد نظام مند در شبکه توزیع صورت گیرد.

سعید فرخی افزود: نرخ رشد تورم نسبت به سال گذشته بالاتر است و استان مرکزی به نرخ رشد تورم نزدیک شده است که باید در نشست تنظیم بازار راهکار مناسب برای تعادل بخشی قیمت ها ارائه شود.

وی اظهارداشت: در سال‌های گذشته در تنظیم قیمت کالاهای اساسی سطح عمومی قیمت ها از میانگین کشوری پایین تر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: فرار مرغ از استان به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد، مرغ داران نباید محصول خود را بدون مجوز از استان خارج کنند و دستگاه های نظارتی باید بر این امر کنترل داشته باشند. لذا نظارت بر عرضه مرغ در سطح استان توسط جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان امری ضروری است.

حمیدرضا اخوان معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: از تاریخ ۱۵ مهرماه تا ۹ آبان ماه ۱۱۸ تن مرغ کشتار شده و روزانه ۹۰ تن توزیع مرغ در سطح استان داشته‌ایم. جوجه ریزی در۷ ماهه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزارعدد بوده است که در سال جاری این میزان به ۱۸میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه افزایش داشته است. روزانه تامین ۱۶۰ تن مرغ در استان الزامی است.

وی افزود: در شهریور ماه سال جاری میزان جوجه ریزی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه، مهرماه ۲ میلیون و ۴۰۰هزار قطعه و آبان ماه یک میلیون قطعه بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه عرضه مرغ با فرار مرغ مواجهیم و متاسفانه در بازه زمانی ۱۰ مهر تا ۵ آبان ۲۰ تن مرغ زنده بدون مجوز از استان خارج شده است.

وی اظهار کرد: ۶۶ واحد تولید تخم مرغ در استان مرکزی فعالیت دارند. تولید تخم مرغ در استان مرکزی ۱۴۶هزارتن بوده است که ۴۰ الی ۴۵ تن از آن نیاز استان را برطرف می‌کند.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: قیمت کالاهای اساسی در استان با سطح عمومی قیمت های کشور یکسان است ولی قیمت نخ و کالاهای نساجی افزایش نشان می دهد.

جمشید زند افزود: مهمترین مشکل سامانه تجارت این است که با کارخانه دار و عمده فروش برخورد می شود و از خرده فروش غفلت شده است.

به گزارش ایسنا فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی نیز در این جلسه در خصوص مشکلات اساسی در حوزه قیمت مرغ و کمبود نهاده‌ها صحبت کردند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارز ۴۲۰۰ تومانی استان مرکزی کالاهای اساسی تخم مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد