Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:53:48 GMT

ماجرای واردات واکسن کرونا توسط برکت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۱۴۵۲

ماجرای واردات واکسن کرونا توسط برکت

 به دنبال انتشار شایعه‌ای در رسانه سعودی ایران اینترنشنال مبنی بر واردات واکسن کرونا توسط برکت و انتشار این مطلب در یک رسانه داخلی، روابط عمومی گروه دارویی برکت در اطلاعیه‌ای این خبر را کذب و بی‌اساس خواند و از رسانه‌ای که این مطلب خلاف واقع را منتشر کرده بود به قوه قضائیه شکایت کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از ابتدای مسیر تولید واکسن ایرانی کرونا توسط دانشمندان نخبه کشور، هجمه برنامه‌ریزی شده و سنگینی علیه تلاش محققان برای تولید "واکسن ایرانی کرونا" در شبکه‌های ضدانقلاب و معاند و کانال‌های مرتبط با آنان آغاز شد، پس از موفقیت واکسن‌های ایرانی کرونا و استقبال گسترده مردم از این واکسن‌ها و انتشار مقاله علمی واکسن کوو ایران برکت در نشریه معتبر بین‌المللی، رسانه سعودی ایران اینترنشنال که در دروغ‌پردازی و انتشار اخبار جعلی ید طولایی دارد، عصبانیت خود از دستاورد بزرگ مردم ایران و دانشمندان دارویی کشور را با انتشار خبر مضحک و جعلی "نقش گروه برکت در واردات واکسن خارجی به ایران" بروز داد و درنهایت تعجب برخی پایگاه‌های خبری ازجمله یکی از نشریات داخلی نیز این دروغ‌پردازی را در رسانه خود منعکس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که وزارت بهداشت در تکذیب این ادعا اعلام کرد جمعیت هلال احمر تنها متولی واردات واکسن کرونا به کشور است، گروه دارویی برکت نیز ضمن تکذیب رسمی این شایعه و ارائه شکایت رسمی از رسانه مذکور به قوه‌قضاییه، به اطلاع مردم ایران می‌رساند که خطوط تولیدی واکسن «کوو ایران برکت» بدون وقفه در حال تولید واکسن کرونا و تحویل واکسن‌های تولیدی به وزارت بهداشت است.

منبع: فردا

کلیدواژه: برکت رسانه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود