Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی آهنگران، بازیکن اسبق باشگاه های تهرانجوان، برق شیراز و اکباتان در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور برترین های قرن خود را معرفی کرد. آهنگران در سال های 1352 و 1359 آقای گل باشگاه های تهران شد

در برترین های قرن با هادی آهنگران 4 نام برای اولین بار وارد لیست تیم منتخب قرن شد. محمود اعتمادی در پست دفاع وسط، عزت الله جانملکی در پست دفاع چپ، جواد الله وردی در پست هافبک دفاع و صفر ایرانپاک در پست مهاجم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود اعتمادی بازیکن بانک ملی و شهباز بود که با تیم ملی ایران به قهرمانی بازی های آسیایی 1974 رسید. زنده یاد عزت جانملکی در کیان و تاج بازی کرد و با تاج به قهرمانی ایران رسید. جواد الله وردی هم برای تاج و هم برای پرسپولیس بازی کرد و از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 بود. زنده یاد صفر ایرانپاک نیز تقریبا یک دهه برای پرسپولیس بازی کرد و گل های بسیاری برای این تیم به ثمر رساند. صفر ایرانپاک با 7 گل در 12 بازی رکورد دار گلزنی در دربی است. او بازی های زیادی برای تیم ملی انجام داد اما متاسفانه مصدومیت تاثیر بزرگی روی فوتبالش داشت.

به گزارش طرفداری، هادی آهنگران در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور تیم قرن خود را به شرح زیر معرفی کرد.

دروازه بان:

بی تردید ناصر حجازی؛ ایشان را نه تنها به عنوان یک دروازه بان بلکه در مجموع بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران می دانم.

مدافعان میانی:

پرویز قلیچ خانی و محمود اعتمادی را انتخاب می کنم. قلیچ خانی اسطوره تکرار نشدنی تاریخ فوتبال کشورمان بوده و است. محمود اعتمادی هم بازیکن بزرگی بود که به اعتقاد من به حق خودش در فوتبال ایران نرسید.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بود. هیچوقت بازی هایی که از او دیدم را فراموش نمی کنم.

دفاع چپ:

عزت الله جانملکی قدرت بدنی و توان فیزیکی داشت که در کمتر فوتبالیست ایرانی چنین توانی را دیده ایم.

هافبک دفاعی: 

جواد الله وردی را انتخاب می کنم. از ستاره های بی نظیر فوتبال ایران که کلاس فنی بسیار بالایی داشت. او هم جزو بزرگانی است که به حق شایسته اش در فوتبال ایران نرسید.

هافبک راست:

بی شک علی پروین چرا که در میان تمام هافبک های فوتبال ایران بی نظیر بود و من سبک کارش را بسیار می پسندیدم.

هافبک چپ:

خدا رحمت کند علیرضا عزیزی را، یکی از نوادر و شایسته های بی گفتگوی تاریخ فوتبال ایران بود.

هافبک هجومی:

در این منطقه کریم باقری را بهترین می دانم. هم پاسور بود و هم گلزنی توانا.

مهاجمان:

علی دایی که افتخار فوتبال ایران است. بازیکنی فوق العاده و مهارنشدنی بود. در کنار او از کسی نام می آورم که اعتقاد دارم کمتر به حق واقعی خود در فوتبال ایران رسید. صفر ایرانپاک یکی از بهترین های خط حمله در تاریخ فوتبال ایران بود.

هادی آهنگران همانطور که در ابتدای صحبت هایش گفت ناصر حجازی را به عنوان بازیکن قرن انتخاب کرد و رتبه های بعدی را به پرویز قلیچ خانی و علی پروین داد. او همچنان حشمت مهاجرانی و فرانک اوفارل را مربیان قرن دانست.

پیشکسوت فوتبال ایران انتخابش در بخش داور قرن را به محمد صالحی و تیم قرن را به تاج در اوایل دهه 50 داد.

در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن به ترتیب عبدالله موحد، محمد نصیری و تیمور غیاثی انتخاب های هادی آهنگران بودند.

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم مرتضی فنونی زاده: با این وضع پرسپولیس قهرمان نمی شود گل مهدی طارمی نامزد بهترین گل ماه پورتو شد / فیلم داوید آلابا از تفاوتی کوچک میان رئال مادرید و بایرن مونیخ می گوید ادن هازارد جایی در برنامه های آنچلوتی ندارد؛ پایان ماجراجویی در مادرید؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تاریخ فوتبال ایران جواد الله وردی صفر ایرانپاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نیمار جونیور، کاپیتان تیم ملی برزیل به عنوان «بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال» از سوی سایت 90 مین انتخاب شد. بر اساس گزارش 90 مین، نیمار از 91 ضربه پنالتی که در دوران فوتبالی اش زده 74 بار را به گل تبدیل کرده و 17 بار را خراب کرده تا از این حیث بهترین فوتبالیست تاریخ شود.10 پنالتی زن برتر تاریخ فوتبال از دید این رسانه انگلیسی به ترتیب زیر است:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900244

دیگر خبرها

  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است