Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک سپه در پی انتشار یک گزارش پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، آیت اله ابراهیمی دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی‌رغم اینکه نتایج بررسی‌های مکاتبات بین بانک و کارخانه نان‌صنعتی مذکور نشان می‌دهد، بانک سپه نه‌تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دوجانبه برای کمک به تولید و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.   ابراهیمی از مدیران واحد‌های ذی‌ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد تولیدی به چرخه تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
همچنین اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به شرح زیر را لازم و ضروری می‌داند:
نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین‌المللی خوشه زرین چلک به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۲ درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۸۹ پرداخت شده است.
همچنین تسهیلات خرید ماشین‌آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره‌برداری کارخانه، در تاریخ شانزدهم آذرماه ۱۳۹۲ قرارداد "مشارکت مدنی" به قرارداد "اجاره به‌شرط تملیک" تبدیل شده است.
علاوه بر این کارگروه‌های تخصصی متعددی برای رفع مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تاکنون مدیران شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی کارخانه و تعیین تکلیف مطالبات بانک ارائه نکرده‌اند.
در این گزارش تصریح شده است با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و بازگشت مجدد این واحد تولیدی به چرخه تولید با تعامل دوجانبه، این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به‌منظور حمایت از تولید استان گیلان است.
این گزارش می‌افزاید همواره و به‌ویژه طی سال‌های اخیر حمایت از تولید و رفع موانع آن در صدر برنامه‌های اجرایی بانک سپه بوده و این بانک در زمره بانک‌های نقش‌آفرین و تأثیرگذار در پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال در کشور است.
بانک سپه مشتریان حوزه تولید را شرکای خود می‌داند و در عین تقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط مالی از طرف‌های مقابل بانک هم انتظار دارد به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد فی مابین به‌موقع و صحیح عمل کنند.
بر اساس این گزارش، بانک به‌عنوان حافظ منافع سپرده‌گذاران و بیت‌المال، با رعایت و انجام دقیق وظایف خود عملکرد مطلوبی در حوزه سلامت مالی و اداری دارد و مدیران بانک همواره در تلاش هستند برای کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی با مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری لازم، از تولیدکنندگان واقعی و خوش‌نام نهایت همکاری را داشته باشند.   بیشتر بخوانید: سپه؛ به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد   انتهای پیام/ برچسب ها: بانک سپه آیت اللهابراهیمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک سپه واحد تولیدی بانک سپه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد