Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار داشت: در مورد زنان با مسائل پیچیده‌ای مواجه هستیم، قبل از انقلاب زنان رها بودند و قید و بندی نبود و بعد از انقلاب نسبت به مساله زنان حساسیت‌هایی ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، این مرجع تقلید شیعه افزود: پس از انقلاب بی بندی و باری‌ها اصلاح و تلاش شد وضعیت زنان تبدیل به شرایط اسلام پسند شود، در این‌جا عده‌ای فرزانگان و علما دست به کار شدند و برنامه‌هایی برای زنان تدوین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: یکی از مدارسی که برای زنان ایجاد شد جامعه الزهرا بود که واقعا ارزشمند است و پیشرفت‌های خوبی دارد و چند هزار زن و دختر در آن جا پرورش یافته اند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: پایه این تحولات به دست امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و ایشان مرکزی را برای تربیت دختران انقلابی ایجاد کردند که بسیار وسیع است و امکانات خوبی دارد و تعداد دانش پژوهان آن نیز قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز به سرعت مراحل رشد و پیشرفت را پیمود و طلاب خواهر از مرحله پایین دروس دینی خودشان را سپری کرده و درس خارج را گذرانده اند که نشان می‌دهد استعداد زیادی دارند که در مدت کوتاهی مدارج را پیموده اند، این مراکز باید تقویت شود.

این مرجع تقلید شیعه گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها در حوزه زنان برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که مورد پسند اسلام و شان زنان نیست و باید مسئولین در حوزه زنان توجه ویژه‌ای به رفع آسیب‌ها داشته باشند.

وی افزود: یک مقام مسئول باید برای مسائل فرهنگی زنان در صدا و سیما تلاش کند و راه دیگر نیز همین انجمن‌های زنان است، ضمن اینکه باید از ریشه شروع کنیم و با توجه به اینکه آموزش اهمیت زیادی دارد باید از دبستان و مدارس و دانشگاه شروع کرد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اگر مدارس از نظر اسلامی برای دختران موقعیت خوبی باشد و با متون اسلامی پرورش یابند تحولات خوبی اتفاق می‌افتد، باید آموزش براساس آموزه‌های دینی باشد.

وی اظهار داشت: همچنین باید از وسایل تبلیغاتی استفاده کرد مانند صدا و سیما و روزنامه‌ها و فضای مجازی، این‌ها همه ترییبون‌هایی است که می‌توانند مسائل را پوشش دهند، تا به حال کار‌های زیادی شده، اما ضعف‌هایی وجود دارد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید در مورد زنان نص شریعت پیاده شود، متاسفانه عده‌ای مخالف این امر هستند، البته نباید در این زمینه تندروی هم باشد، چرا که هم بی تفاوتی و هم تندروی در حوزه زنان آسیب‌زاست.
وی گفت: امید است در دولت و مجلس فعلی که به موضوعات دینی و مذهبی اهمیت داده می‌شود کمر همت را برای اعتلای فرهنگی ببندند و از کار‌های فردی پرهیز شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرجع تقلید شیعه آیت الله مکارم شیرازی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صراط مکارم شیرازی حوزه زنان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور تقدیر کرد.

در متن این پیام آمده است: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. انشاالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و انشاالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

کد خبر 6089173

دیگر خبرها

  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب