Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته سوم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۱ بر ۰ آلومینیوم اراک به پایان رسید.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس به ترکیب زیر وارد میدان شد: حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، رضا اسدی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر

همچون دو بازی گذشته، حامد لک‌ درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته بود، سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی در قلب دفاع پرسپولیس حضور داشتند، وحید امیری مدافع چپ پرسپولیس بود، سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس بود، میلاد سرلک و رضا اسدی دو هافبک دفاعی پرسپولیس بودند، مهدی ترابی بال چپ و احسان پهلوان بال راست پرسپولیس بودند و در نهایت نیز زوج مهدی عبدی و عیسی آل کثیر خط حمله پرسپولیس را تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس نیمه اول این بازی را خوب‌ شروع نکرد و از همان ابتدا در میانه زمین قافله را به هافبک های آلومینیوم اراک باخته بود، در حالی که تنها موقعیت های پرسپولیس در این بازی ضربات ایستگاهی بودند، آلومینیوم اراک بارها به شیوه های مختلف دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. آن ها از ضربات ایستگاهی و کرنر گرفته، تا پاس های بلند به پشت دفاع پرسپولیس دروازه تیم سرخپوش را تهدید کردند. در نیمه اول هرچه بود دو تیم موفق نشدند که گلی وارد دروازه تیم مقابل کنند.

پیش از نیمه‌ دوم بازی، یحیی گل محمدی دو تعویض عجیب انجام داد که شاید بزرگترین اشتباهات او در این بازی بودند، اشتباهاتی که باعث شدند سه امتیاز از دست برود و تقدیم آلومینیوم شود.

گل محمدی دو زوج حمله خود یعنی عیسی آل کثیر و مهدی عبدی که سه گل از پنج گل پرسپولیس در این فصل را به ثمر رسانده بودند رو بیرون آورد و به جای آن‌ها حامد پاکدل و سعید آقایی را به بازی فرستاد.

به این تعویض ‌ها نقدهایی وارد است که به آنها می پردازیم. ابتدا آوردن سعید آقایی و جلو آمدن وحید امیری را بررسی می کنیم. چیزی که با توجه به نیمه دوم بازی با نساجی، احتمال می‌دادیم در ترکیب اولیه این بازی لحاظ شود، یعنی سعید آقایی در پست اصلی خود یعنی دفاع چپ بازی گرفته شود و وحید امیری در سمت راست خط هافبک پرسپولیس جایی که عالیشاه و پهلوان بازی می‌کنند، به کار گرفته شود، اما یحیی گل محمدی همچون سایر بازی های گذشته امیری را در دفاع بازی داد و پهلوان در خط هافبک حضور داشت. نقد اول این است که چرا اصلا از ابتدا چنین تغییراتی صورت نمی گیرد.‌ چرا از ابتدای بازی سعید آقایی در پست اصلی خود بازی نمی کند و این تعویض تکراری هر بار اتفاق می افتد؟ نکته بعد این است که وحید امیری که همیشه در کناره ها و به عنوان بال و وینگر عملکرد بهتری داشته است، چرا به خط حمله و پشت مهاجم برده شد؟

دیگر نکته عجیب این تعویض ها، خروج همزمان عیسی آل کثیر و مهدی عبدی است، دلیل اینکه دو مهاجم اصلی تیم بیرون بروند و مهاجمی که سومین بازی اش را در پرسپولیس انجام می دهد به تنهایی به خط حمله برده شود چیست؟ آن هم زمانی که پرسپولیس مشکل گلزنی دارد و تیم حریف هم با پرس بالای خود خطرآفرین است و هر لحظه امکان دارد گل بزند؟ پس از گل آلومینیوم اراک یحیی هیچ مهره هجومی که بتواند بازی را برای پرسپولیس در بیاورد نداشت و به ناچار رضا اسدی که هیچ دیداری را بازی نکرده بود، وارد زمین شد.

دیگر عامل شکست پرسپولیس خط هافبک این تیم بود. پرسپولیس هنوز نتوانسته است جای احمد نوراللهی را پر کند، به کمال کامیابی نیا هنوز فرصت بازی نرسیده است و زوج سرلک و اسدی نیز عملکرد موفقی نداشته است. آن ها هم در امر بازیسازی ناتوان بوده اند و هم وقتی که از سوی تیم حریف فشار وارد می‌شود، توانایی خنثی کردن و در آوردن از زیر فشار و پرس را ندارند و تقریبا در تمام بازی های اخیر پرسپولیس میانه زمین را به رقبا داده اند.

اما دیگر مشکل پرسپولیس که در بازی های اخیر برای این تیم گران تمام شده است، مشکل در خط هافبک است. پرسپولیس دیگر آن تیمی نیست که سخت گل می‌خورد. هر سه تیمی که در لیگ برتر برابر آن ها بازی کردند، گلزنی کردند. از مشکل در دفاع راست بگیر تا جای خالی کنعانی که فرجی نتوانسته است جای محکم او را به خوبی پر کند و سیدجلالی که نشاط سابق را ندارد و باید بیشتر استراحت کند.

آلومینیوم اراک در این بازی به خوبی از جلو به پرسپولیس فشار آورد و پرس کرد که سرخ ها نتوانستند از این پرس جان سالم به در ببرند. کاری که الهلال نیز انجام داده بود و هر تیمی که در آینده نیز انجام دهد شاید نتیجه خوبی برابر پرسپولیس بگیرد.

حامد لک نیز بارها در موقعیت های حساس نامطمئن نشان داده است به نظر می رسد گلر اول پرسپولیس در بازی های آینده نیاز به شوک داشته باشد.

در هر صورت یحیی گل محمدی باید تصمیمات بهتری برای ترکیب اصلی تیمش بگیرد، اتفاقی که می تواند پرسپولیس را با تمام مشکلات و کمبودهایی که دارد، تا حدودی نجات دهد. 

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: آلومینیوم اراک وحید امیری سعید آقایی مهدی عبدی گل محمدی خط هافبک عیسی آل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا بعد از برتری دو بر یک تیمش برابر نساجی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار کرد: امروز به خاطر برد تیم خوشحالم، اما به خاطر سیلی که در برزیل رخ داده ناراحتم. از بازی امروز می‌توانیم درس بگیریم. در نیمه اول شانس‌های گل زیادی داشتیم، اما به گل نرسیدیم. در نیمه دوم به خاطر اخراج بازیکن مجبور شدیم بازی تدافعی ارائه بدهیم.

وی افزود: می‌دانستیم بازی امروز ما در حضور هواداران زیادی برگزار می‌شود. امروز وقتی دیدم هواداران نساجی برای تماشای بازی آمده‌اند، برایم جالب بود.

او درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس در دوره او بازی هجومی ارائه می‌دهد هم گفت: از زمانی که به ایران آمدم پرسپولیس بازی هجومی ارائه می‌دهد. در دوره آقای گل‌محمدی هم همینطور بوده است.

وی درباره آینده همکاری‌اش با پرسپولیس هم گفت: الان تمرکزمان رسیدن به قهرانی است و امیدوارم باشگاه قدر بازیکنانی که الان داریم را بدانند و در آینده برای فصل بعد تصمیم می‌گیریم. من هم اگر قرارداد جدید امضا کنم برای فصل آینده در پرسپولیس حضور خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • بازیکنان آلومینیوم و پیکان در پایان بازی چه گفتند؟
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • پیکان 0-1 آلومینیوم اراک؛ دشت 3 امتیازی از تهران با ضربه سر حاجی عیدی
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود!
  • تقابل آلومینیوم، پیکان در اتوبان تهران
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!