Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جبار گوهری» عصر دوشنبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری، اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها، فرودگاه و معاون گردشگری استان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و ستاد ملی کرونا در مورد نحوه حضور گردشگران خارجی افزود: در ایام کرونا آسیب‌های زیادی به حوزه گردشگری به ویژه با محدودیت‌های ورود گردشگران خارجی وارد شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون در داخل کشور و بهبود شرایط بین‌المللی کرونا، با پیگیری‌های وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوزهای لازم برای ورود گردشگری خارجی به کشور فراهم شده‌ است.  

گوهری با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به لحاظ ارزآوری و رونق اقتصادی دارای اهمیت است، تصریح کرد: یکی از شروط صدور ویزای توریستی الزام گردشگران به اسکان در اماکن مجاز و ورود گردشگران به کشور با محوریت دفاتر ایرانی است.

او افزود: ۱۵ مرز زمینی کشور از جمله مرز پرویزخان کرمانشاه به عنوان مبادی رسمی ورود گردشگران خارجی معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، تزریق ۲ دوز واکسن و تست پی سی آر منفی را لازمه ورود به کشور عنوان کرد و گفت: با هماهنگی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها برای تسهیل در خدمات‌دهی به گردشگران خارجی گیت مخصوص راهنمایان گردشگری استان فعال می‌شود.  

گوهری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه پروازهای خارجی در فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه نقش محوری در غرب کشور را دارد، توسعه پروازهای خارجی یک نیاز اساسی است.  

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

برچسب‌ها گردشگری بیستون طاق بستان کرمانشاه محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری بیستون طاق بستان گردشگری بیستون طاق بستان کرمانشاه محدودیت های کرونا ورود گردشگران خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی

علی اصغر عباس‌زاده مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند