Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@16:55:34 GMT

همه بیماران نادر باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۱۷۶۳

رئیس مجلس: همه بیماران نادر را باید زیر پوشش بیمه بیاوریم و وزارت بهداشت باید بر انجام این کار تمرکز کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمدباقر قالیباف در جلسه ویژه بررسی مشکلات بیماران نادر در ساختمان مشروطه مجلس گفت: ممکن است حمایت از بیماران نادر را یک کار موردی ببینیم و این موضوع در مقایسه با کار‌های مهم دیده نشود، اما برخی موضوعات مانند حمایت از این بیماران جنبه انسانی دارد و حساسیت آن اقتضاء می‌کند که مسئولان به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما باید افقی ترسیم کنیم که در سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم برای رفع مشکلات بیماران نادر پیش بینی شود.
رئیس مجلس همچنین با اشاره به اقدامات زود هنگام برای حل وفصل مشکلات این بیماران گفت: فردا رئیس سازمان برنامه و بودجه را می‌بینم و به او می‌گویم که به موضوع رفع مشکلات این بیماران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه شود، همچنین برای اختصاص اعتبارات لازم بر این منظور به کمیسیون بهداشت مجلس تأکید خواهم کرد که به این مسأله توجه کند.
آقای قالیباف تأکید کرد: باید خدمات رسانی به بیماران نادر تحت پوشش بیمه قرار گیرد، زیرا برخی اقلام درمانی برای این بیماران تحت پوشش بیمه نیست.
رئیس مجلس، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه حمایت از بیماران نادر را ضروری دانست و افزود: این موضوع را باید کاملاً تخصصی ببینیم تا شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه تولید دارو فعالیت دارند و از ظرفیت‌های علمی لازم برخوردارند برای تولید دارو‌های این بیماران اولویت بندی کنند.
آقای قالیباف گفت: به همین منظور با آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صحبت می‌کنم تا بر این موضوع متمرکز شود و این موضوع را در برنامه بلند مدت این سازمان لحاظ کند.
وی افزود: برای ماه‌های باقیمانده تا امسال نیز حمایت از بیماران نادر به شورای عالی بیمه می‌رود تا برای تأمین اعتبارات لازم تصمیم گیری و عقب ماندگی‌ها در این زمینه جبران شود.
رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به انتقادات نایب رئیس انجمن بیماران اس. ام.‌ای تصریح کرد: من به حرف‌های شما ایمان دارم اگر حمایت از بیماران نادر را به سمت مشارکت نهاد‌های مردم نهاد نبریم اصلاً امکان مدیریت این حوزه را نخواهیم یافت.
آقای قالیباف افزود: ما حتی اگر اعتبارات لازم را هم داشته باشیم بدون بهره مندی از نهاد‌های مردمی نمی‌توانیم این حوزه را مدیریت کنیم پس ظرفیت‌های موجود جامعه باید پای کار بیاید.
وی اضافه کرد: باید به طور جدی در پی این باشیم که فعالیت در این بخش‌ها را مردمی کنیم.
رئیس مجلس تصریح کرد: نباید باز هم اعتباراتی را به بخش‌هایی دهیم که برای برخی از آنان محل کسب درآمد شود بخش‌هایی که دردی ندارند و می‌خواهند پُز بدهند.
آقای قالیباف به نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران اس. ام.‌ای اطمینان داد که همه سازمان‌هایی که نمایندگانشان در این جلسه حضور دارند برای رفع مشکلات بیماران نادر مشارکت کنند و همچنین برای ماه‌های باقیمانده تا پایان امسال نیز اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.
در این نشست نمایندگان نهاد‌های ذیربط به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان‌های تأمین اجتماعی و برنامه و بودجه، کمیته امداد، سازمان غذا و دارو و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حضور داشتند و دیدگاه هایشان را برای کمک به رفع مشکلات بیماران نادر بیان کردند. برچسب ها: قالیباف ، بیمه ، بیماران نادر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قالیباف بیمه بیماران نادر حمایت از بیماران نادر مشکلات بیماران نادر بیماران نادر اعتبارات لازم آقای قالیباف رفع مشکلات رئیس مجلس پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است