Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان سقزی با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در گالری مانا با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران شهرستان src گشایش یافت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: شهرستان سقز یکی از مناطق مستعد کردستان در زمینه های فرهنگی و هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین مرادی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان سقز، عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در راستای توجه به توزیع عدالت در ارتقاء زیرساخت های فرهنگی مرداد ماه امسال پردیس سینمایی مهر را در شهرستان سقز راه اندازی کرد.

او گفت: با راه اندازی این پردیس مجهز، یک گالری حرفه ای نیز در قالب این پردیس راه اندازی شده است و با راه اندازی این ظرفیت، زمینه برای برگزاری نمایشگاه های تجسمی در این شهرستان فراهم شده است.

طی مراسمی و به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان هدف از برپایی این نمایشگاه را حمایت از هنرمندان سقزی برشمرد و افزود: گالری مانا مکانی مناسب و استاندارد همراه با نورپردازی مدرن و محیطی با نشاط برای به نمایش گذاشتن آثار هنری است و در راستای حمایت از هنرمندان بصورت رایگان این فضا را در اختیار آنها قرار داده می شود.

مرادی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۱ اثر نقاشی از ۱۴ هنرمند برجسته سقزی به نمایش گذاشته شده است، افزود: موضوع این تابلوهای هنری آزاد است و از هر سبکی در این نمایشگاه بکار گرفته شده است.

او اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۶ اثر حجم از مسعود رحیمی هنرمند سقزی به نمایش گذاشته شده است که این نمایشگاه گروهی را متنوع و زیباتر کرده است.

ایرج آقایی، کبری پندار، یحیی حیدری، خالد سیاحی، خلیل رحیم پور، حامد وثوقی، مسعود رحیمی، نیلوفر طاهریان، صادق عرفانی، دلنیا عظیمی، بیان فرجی، بهروز قدمی، شلیر قدیمی و مسعود کریمی هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه شرکت کردند.

نمایشگاه گروهی نقاشی تا ۲۰ آبان ماه هر روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است، علاقمندان می توانند برای بازدید از هنرنمایی این هنرمندان به گالری مانا واقع در پردیس سینمایی مهر سقز مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری برپایی نمایشگاه نقاشی کردستان حوزه هنری انقلاب اسلامی نمایشگاه گروهی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی افزود: همزمانی نخستین سالگرد خانه طراحان فیروزه‌ای با ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به فال نیک می‌گیریم و از همه اساتید بزرگوار هنر گرافیک و طراحی که کمک حال خانه طراحان حوزه هنری هستند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی یاد آور شد: پرورش و شناسایی هنرمندان خوب طراح و گرافیست یکی از جدی ترین اهداف تشکیل خانه طراحان حوزه هنری استان است تا بتواند با پرورش هنرمندان متعهد، با زبان هنر دغدغه مردم را در زمینه‌های مختلف به درستی مطرح کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر لزوم برگزاری دورهمی های خانه طراحان در دیگر نقاط استان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌ای فراهم کنیم که نشست‌های ماهانه خانه طراحان حوزه هنری در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود چرا که استان چهارمحال و بختیاری سرشار از هنرمندان نخبه و استعدادهای بسیار هنری است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز درباره این نشست گفت: چهاردهمین نشست خانه طراحان با حضور کریم منزوی، علیرضا رضایی، صادق صدری نژاد و قاسم رشیدی از طراحان و اساتید رشته گرافیک در نگارخانه چراغ جادو همزمان با روز معلم برگزار شد.

احمد رضا باقری افزود: در این نشست که با عنوان مناظره گرافیکی نام گذاری شده بود اساتید این رشته در رابطه با شاکله‌های مهم طراحی گرافیک، افزایش کاربری رشته گرافیک در دانشگاه‌ها، چگونگی گرافیک در حوزه بازار کار و تجارت، ظرفیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک، بحث و گفتگو کردند.

باقری یاد آور شد نشست‌های خانه طراحان حوزه هنری با هدف ارتقا سطح علمی هنر جویان این رشته و همچنین تولید آثار فاخر هنری به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهاردهمین پاتوق فیروزه‌ای خانه طراحان حوزه هنری، جشن روز معلم و سالگرد تشکیل خانه طراحان حوزه هنری با حضور اساتید و هنرمندان گرافیک و تصویر ساز استان برگزار شد.

کد خبر 6095547

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟