Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی برخی از شهروندان بیرجندی از افزایش قیمت بزنج و کمبود برنج تنظیم بازار گلایه دارند که مسئولان معتقد هستند کمبود برنج نداریم و مشکل در توزیع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هفته اخیر بود که پیرو گزارشات و تماس‌های مردم به دفتر تسنیم استان خراسان جنوبی گزارشی در قالب افزایش قیمت میوه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنچه این روزها  در بازار بیرجند در جریان است قد کشیدن قیمت برنج و گلایه شهروندان است، شهروندانی که در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما از کمبود برنج تنطیم بازار در مراکز فروش خبر می‌دهند.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با بیان اینکه برای تهیه برنج تنظیم بازار بارها به چند خرده فروشی مراجعه کردم اما برنج تنطیم بازار یافت نشده است گفت: چند وقتی است که بازار برنج در استان خراسان جنوبی مطلوب نیست.

یکی دیگر از شهروندان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه دیروز خبر گرانی گوجه فرنگی از طریق رسانه‌ها منتشر شد، افزود: امروز خبر بازار آشفته برنج همچنان در جریان است که مسئولان باید رسیدگی کنند.

اما آنچه از سخنان شهروندان یافت می‌شود این است که گرانی و توزیع نامناسب برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی رخ نداده است چرا که قبل از این هم بارها شاهد این بودیم که کالاهایی مانند روغن خوراکی هم کمبود و هم گران شده است.

شهروندان تاکید دارند اگر سهمیه برنج استان خراسان جنوبی به اندازه‌ای نیست که بتوان به همه اصناف سهمیه‌ای برای توزیع داد پس چرا برای افزایش این سهمیه رایزنی نمی‌شود؟

یکی از شهروندان خراسان جنوبی افزود: از طرفی برخی از اقلام خوراکی بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی توزیع می‌شود که در برخی از نقاط شهر به واسطه نبود این فروشگاه‌ها و یا عدم اطلاع افراد مسن از شیوه کار فروشگاه‌ها در بستر فضای مجازی، دسترسی مردم سخت‌تر و مشکل‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه برنج در حال حاضر یکی از اقلام اساسی سفره‌های مردم محسوب می‌شود و از این نظر تنظیم بازار این کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: اینکه 10 کیلوگرم برنج پاکستانی به نزدیک 300 هزار تومان رسیده است با جیب اقشار پایین جامعه همخوانی ندارد.

کمبود برنج در استان خراسان جنوبی نداریم  

محمد شریف رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ما کمبود برنج تنظیم بازار نداریم ولی توزیع آن نامناسب است گفت: در توزیع برنج هیچ گاه از صنف خوار و بار فروشان نظرخواهی نمی‌شود چرا که اگر در توزیع اقلام خوراکی سازمان‌های مربوطه از  همان صنف نظر بخواهند بی‌شک به گونه‌ای کار پیش خواهد رفت که مردم و اصناف گلایه‌ای نداشته باشند و اگر در توزیع اقلام خوراکی سازمان‌های مربوطه از همان صنف نظر بخواهند، بی‌شک به گونه‌ای کار پیش خواهد رفت که مردم و اصناف گلایه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر برنج تنها در برخی از واحدهای صنفی شاخص توزیع می‌شود و شاخص بودن را نهاد توزیع کننده خود مشخص می‌کند گفت: در مورد حبوبات خوشبختانه مشکل خاصی در استان خراسان‌ جنوبی از نظر تأمین وجود ندارد و قیمت آن نیز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است و در حال حاضر باید وضعیت بازار نابسامان توزیع برنج ساماندهی شود.

واردات برنج آزاد شدقیمت حبوبات و برنج در بازار بیرجند ثبات دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از دو سه ماه اخیر توزیع برنج به جهاد کشاورزی واگذار شده است گفت: به طور کلی سهمیه هر شهرستانی را به خود شهرستان واگذار کردیم.

عباس جرجانی افزود: ما در استان هزار و 200 واحد صنفی خوار و بار فروشی داریم و به طور طبیعی نمی‌توان در هر مرحله توزیع به همه این هزار و 200 واحد سهمیه برنج داد اما در این بین اتحادیه باید در هر مرحله به عنوان لیست 100 نفری از واحدهای صنفی بدهد تا سهمیه برنج بین آنها توزیع شود و در آخرین مرحله سهمیه برنج توزیعی استان خراسان جنوبی 500 تن بوده که 179 تن در بیرجند توریع شده است.

وی قیمت یک کیسه 10 کیلویی برنج تنظیم بازار پاکستانی را 250 هزار تومان و هندی 185 هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی برنج تنظیم بازار فروشگاه ها کمبود برنج سهمیه برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم

هموارسازی معابر شهر جهت سهولت تردد شهروندان از مسائل با اهمیتی است که مسئولان شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدتی است مسئولان ناحیه ۲ شهرستان آران و بیدگل اقدام به تعمیر و بهسازی روکش آسفالت معابر کردند این اقدام موجب شادمانی شهروندان شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴