Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی زینی وند گفت: ما در تهران با مساله عدم تناسب بین حجم خودرو‌ها و ظرفیت معابر شهری روبرو هستیم. تعداد وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در این معابر هستند و سفر‌های روزانه‌ای که در سطح شهر تهران داریم متناسب با ظرفیت و گنجایش معابر نیستند. مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران در خصوص راهکار موثر برای مقابله با ورود ناگهانی شماری از عابران پیاده به درون بزرگراه‌ها در ساعات شبانه و بروز تصادفات رانندگی به میزان گفت: در خصوص کانالایزه کردن معابر بزرگراهی اگر آن نقاطی مد نظر باشد که شاهد تداخل معابر اصلی و فرعی هستیم این جزو مسوولیت‌های شهرداری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این نوع اقدامات به حوزه زیرساخت‌های شهری مربوط می‌شود. اما ما در پلیس راهور این نوع نواقص و مشکلاتی که وجود دارد را منعکس می‌کنیم و از طریق شهرداری پیگیر مرتفع شدن این نوع مشکلات هستیم. البته در بسیاری از نقاط شهر تهران این نوع مشکلات برطرف شده است. آن جا‌هایی هم که نقص‌هایی دارند برطرف شدن مشکلاتشان در دستور کار قرار دارد.   وی ادامه داد: در این خصوص مواردی در معابر سطح شهر تهران هست که با جداسازی فیزیکی می‌توان نقص‌ها را اصلاح کرد یا با تغییر هندسی کلی می‌توان آن مقطع را مورد اصلاح قرار داد. همچنین در نقاطی این امکان وجود دارد تا با نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مساله ایمن سازی را عملی کرد. درواقع برای نقاط مختلف تهران که با چنین نقص‌هایی مواجه هستند ممکن است نیاز به راهکار‌های متفاوتی وجود داشته باشد. ما براساس نیاز‌هایی که در هر محل وجود دارد نظرخواهی‌ها را انجام می‌دهیم و ابلاغ‌های لازم را صورت می‌دهیم و از طریق شهرداری برای رفع نواقص پیگیری‌ها را به انجام می‌رسانیم.

زینی وند در پاسخ به اینکه در حوزه مهندسی ترافیک چه وظایفی برای پلیس راهور تعریف شده است گفت: در حوزه اجرایی و موضوعات عملیاتی مربوط به مدیریت و کنترل ترافیک که در کف خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و مساله برقراری نظم و انضباط ترافیکی مسوولیت بر دوش همکاران ما در پلیس راهور است. در موضوع برخورد با تخلفات رانندگی که در سطح معابر رخ می‌دهد آن افرادی که قانون گریز هستند و به صورت عمدی یا سهوی مرتکب تخلف می‌شوند با برخورد و رسیدگی نیرو‌های پلیس راهور همراه می‌شود. چرا که همکاران ما در پلیس راهور همیشه در تلاش هستند تا نظم و انضباط ترافیکی برقرار بماند.   بیشتر بخوانید: قیچی کردن تریلی در بزرگراه یاسینی
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران درواکنش به اینکه در بعضی از معابر تهران شبکه راه‌ها بر اساس عرض و ظرفیت راه و حجم وسایل نقلیه درحال تردد طراحی نشده و ورود موتورسواران به پیاده رو‌ها را در پی دارد اذعان داشت: در این مورد مشکل اصلی به این بر می‌گردد که با توسعه شهرنشینی به خصوص در کلانشهر‌هایی مانند تهران ما در این سال‌ها به جای انسان محوری به رواج خودرومحوری پرداخته ایم. ما در تهران با مساله عدم تناسب بین حجم خودرو‌ها و ظرفیت معابر شهری روبرو هستیم. تعداد وسایل نقلیه‌ای که در حال تردد در این معابر هستند و سفر‌های روزانه‌ای که در سطح شهر تهران داریم متناسب با ظرفیت و گنجایش معابر نیستند.   وی افزود: در بعضی از ساعت‌ها تراکم خودرو‌ها در معابر تهران به حد اشباع می‌رسد. این وضعیت به نحوی است که تراکم موجود در معابر گاهی خیلی طولانی می‌شود و با پس زدگی بار ترافیک روبرو می‌شویم. در این وضعیت شبکه معابر ما به شکل بغرنجی با معضل ترافیک دچار درگیری می‌شود. در پیک ترافیک این مشکل صورت حادتری به خود می‌گیرد و زحمت همکاران ما در پلیس راهور بیشتر می‌شود. چون نیرو‌های پلیس راهور در تلاش برای کنترل ترافیک هستند و باید آمد و شد‌ها را مدیریت کنند و مساله روان سازی ترافیک را باید به سرانجام برسانند.   انتهای پیام/ برچسب ها: مصطفی زینی وند پلیس راهور مهندسی ترافیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور مهندسی ترافیک ما در پلیس راهور مهندسی ترافیک شهر تهران زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید

به گزارش خبرآنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902624

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور