Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:15:44 GMT

سویا مانع از التهاب مجاری تنفسی در بیماری آسم می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۲۷۸۱

سویا مانع از التهاب مجاری تنفسی در بیماری آسم می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، نتایج نشان داد این محصول سویا موجب کاهش حضور ائوزینوفیل ها در مایع لاواژ برونکوآلوئولار، کاهش تولید مخاط در ریه، و توقف پروتئین‌هایی که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند، می‌شود.

آسم برونشیتی به دلیل التهاب مزمن راه هوایی علائمی مانند خس خس سینه و سرفه ایجاد می‌کند، اما هیچ درمان اساسی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک محصول تخمیر شده سویا به نام ImmuBalance التهاب راه هوایی را در مدل‌های حیوانی مبتلا به آسم متوقف می‌کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا سیتی ژاپن دریافته‌اند که در یک گروه از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آسم تحت درمان با ImmuBalance، گلبول‌های سفید خون مرتبط با آسم به نام ائوزینوفیل به طور قابل‌توجهی در مایع لاواژ برونکوآلوئولار (BALF) کاهش یافت. همچنین، علاوه بر کاهش التهاب و مخاط در اطراف نایژه‌ها، این تیم به سرکوب پروتئین‌هایی پی بردند که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند.

«هیداکی کادوتانی»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «ارتباط بین مصرف سویا و بیماری‌های آلرژیک در گذشته به صورت اپیدمیولوژیک گزارش شده است.»

به گفته محققان، «طبق گزارشات، عدم تعادل در میکروبیوم های روده ممکن است در سیستم ایمنی و بروز بیماری‌های آلرژیک دخیل باشد و فیبرهای تخمیر شده غذایی، مانند آنچه در سویا یافت می‌شود، ممکن است اثرات مفیدی در نمونه‌های آسم آلرژیک داشته باشد.»

در این مطالعه، اثرات چنین عدم تعادلی بر آسم با دادن خوراک غنی شده با ImmuBalance به موش‌های مبتلا به آسم مورد بررسی قرار گرفت. در گروه تحت درمان با ImmuBalance، تعداد ائوزینوفیل ها در BALF به طور قابل توجهی کاهش یافت و التهاب اطراف نایژه‌ها و تولید مخاط در غشای مجاری تنفسی متوقف شد.

محققان معتقدند مصرف محصولات تخمیرشده سویا باید به عنوان یک شیوه مقابله‌ای با عوارض جانبی بیماری آسم توصیه شود.

کد خبر 5341513

منبع: مهر

کلیدواژه: سویا بیماری آسم بیماری های تنفسی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان غذا و دارو درمان ناباروری واکسیناسیون کووید 19 سلامت روان ریسک بیماری قلبی آلزایمر سازمان نظام پزشکی بهرام دارایی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟