Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پاییز که فرا می‌رسد، بسیاری از کشاورزان خراسان جنوبی پا به زمین‌ها می‌گذارند و محصولات مختلفی از جمله انار، زرشک و زعفران را برداشت می‌کنند.

در شهرستان فردوس که قطب تولید انار در خراسان جنوبی است و محصولی تک و نمونه دارد، چند روزی است که برداشت یاقوت سرخ آغاز شده و کشاورزان مشغول برداشت این میوه پرخاصیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان از اینکه دسترنج یک ساله آن‌ها به ثمر رسیده و می‌توانند از آن استفاده کنند، خوشحال اند و بابت آن خداوند را شکر می‌کنند.

سرمای پاییز و برداشت انار

حاج اسدالله یکی از باغداران انار شهرستان فردوس می‌گوید: ۴ مرتبه به دلیل برداشت خوب محصول در حوزه انار، باغدار نمونه شهرستان شده ام.

او ادامه می‌دهد: فصل برداشت انار آغاز شده است و کشاورزان از نیش عقرب یا همان باد سرد پاییز متوجه می‌شوند که فصل برداشت فرا رسیده و باید میوه را جمع آوری کرد.

حاج اسدالله بیان می‌کند: ما به صورت دسته جمعی و خانوادگی انار را برداشت می‌کنیم که این موضوع خود نقش بسیار زیادی در بهتر کار کردن افراد برای برداشت محصول دارد.

بیشتر بخوانید

خراسان جنوبی در صدر تولید محصولات استراتژیک

این باغدار فردوسی عنوان می‌کند: محصول انار یک محصول بسیار خاص و خوب است که می‌تواند روزی یک سال ما را تأمین کند و زحمات زیادی کشیده شده است تا این محصول به ثمر برسد.

او می‌گوید: امسال وجود آفات و خشکسالی باعث شده است تا تولید محصول کمی کاهش داشته باشد.

کاهش تولید محصول به دلیل خشکسالی و گلوگاه

سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: امسال به دلیل خشکسالی و وجود کرم گلوگاه در باغات انار، تولید محصول نسبت به پارسال کاهش داشته است.

او افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بسیش از ۲۵ هزار تن انار مرغوب را از باغات فردوس برداشت و روانه بازار‌های داخلی و حتی خارجی کنیم.

سلیمانی اظهار کرد: سه رقم انار شیشه کپ، ملس و شهوار در باغات انار شهرستان فردوس وجود دارد که برداشت آن انجام می‌شود و بخشی از آن به صورت رب در می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس بیان کرد: فردوس سومین قطب تولید انار در کشور است.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خشکسالی باغات انار تولید محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس