Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خوسف از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت آبی (کم‌خطر) است افزود: با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل این بیماری باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: دز دوم واکسن کرونا نیز تاکنون به ۹ هزار و ۹۴۹ نفر تزریق شده که معادل ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد جمعیت هدف شهرستان است و این میزان بیشتر از میانگین استانی است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون آزمایش مولکولی (pcr) برای ۲ هزار و ۲۹۱ نفر از مردم این شهرستان انجام شده که از این تعداد ۹۸۱ آزمایش مثبت بوده و ۴۰ نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ۱۷ درصد افرادی که آزمایش مولکولی آنها مثبت شده است بستری و مابقی به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

آخوندی گفت: از ابتدای همه‌گیری این بیماری در شهرستان بیشترین آمار فوت شدگان مربوط به آبان ماه سال گذشته با ۱۲ نفر فوت شده است و در ۲ ماه اسفندماه سال گذشته و تیرماه سال جاری نیز هیچ فردی بر اثر این بیماری در شهرستان فوت نکرده است.

آخوندی گفت: شهریور امسال نیز بیشترین افراد مبتلا به کرونا در شهرستان خوسف به تعداد ۲۱۶ نفر شناسایی شدند که از این تعداد ۳۲ نفر در بیمارستان بستری و ۱۸۴ نفر نیز در قرنطینه خانگی بوده‌اند.

وی بیان کرد: موارد بستری تنفسی در شهریور ماه نیز با ۴۶ مورد بیشترین آمار پراکندگی از ابتدای همه‌گیری را داشته است.

فرماندار خوسف افزود: با توجه به اینکه مدارس شهری خوسف کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند همه آنها دایر بوده و در کلاس‌های با بیش از ۱۵ نفر دانش‌آموز به‌صورت گروه‌بندی و ترکیبی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: علیرغم حضوری بودن کلاس‌های آموزشی بر استفاده از بستر شاد به عنوان کمک آموزشی تاکید شده است و استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به افزایش کیفیت آموزشی کمک شایانی داشته باشد.

آخوندی گفت: برای بازگشایی کامل مدارس منتظر ابلاغ از ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه‌های ستاد اگر در کلاسی یک نفر مبتلا به کرونا شود، آموزش حضوری کلاس به مدت ۲ هفته تعلیق خواهد شد.

وی سلامت دانش‌آموزان را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: اگر در مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

فرماندار خوسف از رسانه‌ها، گروه‌های بانفوذ و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی خواست مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه‌گیری کرونا تشویق کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری جنوب غربی بیرجند است.

براساس آخرین رنگ‌بندی کشور از هشتم آبان یک شهرستان دیگر خراسان جنوبی هم نارنجی شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس به رنگ نارنجی (پرخطر)، خوسف آبی (کم‌خطر) و بقیه شهرستان‌ها زرد (متوسط خطر) هستند.

برچسب‌ها کرونا خوسف واکسن کووید 19 خراسان جنوبی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خوسف واکسن کووید 19 کرونا خوسف واکسن کووید 19 خراسان جنوبی محدودیت های کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز همچنین در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلی‌متر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلی‌متر، بشرویه ۵ میلی‌متر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلی‌متر، سرایان ۱۷ میلی‌متر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلی‌متر، طبس ۱۱ میلی‌متر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلی‌متر باران باریده است.


نخعی افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.


وی گفت: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه دما را در استان داریم.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی