Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین با گسترش فناوری‌های جدید در انرژی‌های تجدیدپذیر، پروژه‌های انرژی بادی و فتوولتائیک را در بیابان‌ها در اواسط اکتبر آغاز کرده است. کل ظرفیت نصب شده در صورت تکمیل تمام پروژه‌های لیست به ۱۰۰ میلیون کیلووات برآورد می‌شود! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ چین با گسترش فناوری‌های جدید در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، پروژه‌های انرژی بادی و فتوولتائیک را در بیابان‌های این کشور در اواسط اکتبر آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوولتائیک (Photovoltaics) یا به اختصار PV، فناوری تبدل (انرژی) نور به الکتریسیته از راه استفاده از نیم‌رساناهایی است که ویژگی اثر فتوولتائیک دارند؛ پدیده‌ای که در زمینه‌های فوتوشیمی، فیزیک و الکتروشیمی مورد استفاده و بررسی است. یک سامانه فتوولتائیک با به‌کارگیری پانل‌های خورشیدی که هرکدامشان را شماری از سلول‌های خورشیدی تشکیل می‌دهد، توان الکتریکی تولید می‌کند.

"سامانه فتوولتائیک" یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد. در این روش با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود. سلول‌های خورشیدی از نوع نیم‌رسانا هستند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند. وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آن‌ها می‌شود و می‌توان فتوولتائیک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید‌پذیر قرار داد.

براساس گزارش کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، این پروژه‌ها در شمال مغولستان داخلی چین، چینگهای و نینگشیا در شمال غربی چین با ظرفیت نصب شده نزدیک به 30 میلیون کیلووات واقع شده است. ترویج فناوری‌های جدید در انرژی‌های بادی و فتوولتائیک به احیای اکوسیستم‌ها در مناطق بیابانی، تقویت اقتصاد محلی و تلاش برای کاهش کربن کمک می‌کند.

کل ظرفیت نصب شده در صورت تکمیل تمام پروژه‌های لیست، 100 میلیون کیلووات (100 هزار مگاوات) برآورد می‌شود. براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، چین استراتژی‌ها، مقررات، سیاست‌ها، استانداردها و اقدامات مختلفی را برای دستیابی به اهداف خود در واکنش به تغییرات اقلیمی تدوین و اجرا کرده است.

این اقدامات چین در سال 2020 به صورت رسمی اعلام و آغاز شده است و هدف چین این است که قبل از سال 2060 به خنثی بودن کربن دست یابد و تا سال 2030 نیز شدت کربن آن نیز بیش از 65 درصد کاهش یابد.

هدف چین از به کار بردن‌ فناوری‌های جدید در گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، ایجاد سیستم انرژی پاک، کم‌کربن، ایمن و کارآمد خواهد بود که سهم مصرف انرژی غیرفسیلی را تا سال 2050 به حدود 20 درصد،‌ تا سال 2030 به حدود 25 درصد و تا سال 2060 به بیش از 80 درصد افزایش خواهد داد.

"الگوی مصرف" یا "الگوی تولید"؛ اصلاح کدام ضروری‌تر است؟ بی‌توجهی به تولید انرژی پاک در ایرانبسیاری از تجهیزات انرژی‌های خورشیدی وارداتی است/ آیا اکوسیستمِ انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران شکل می‌گیرد؟یارانه دولت به سوخت‌های فسیلی بلای جان انرژی‌های خورشیدی در ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه های تجدیدپذیر انرژی های تجدید پذیر ساتبا نیروگاه های تجدیدپذیر انرژی های تجدید پذیر ساتبا انرژی های تجدیدپذیر فناوری های جدید میلیون کیلووات پروژه ها تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند