Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: آیت‌الله حسن‌زاده آملی پس از طی کردن مراحل ایمان و دستیابی به سیره علمی و عملی به یک باور ایمانی رسید که به آن باوریمنی می‌گویند و این بزرگترین هنر یک مؤمن مجاهد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، مراسم چهلمین روز از ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی شامگاه دوشنبه با حضور مردم ولایی و فرزند آیت‌الله آملی در مصلی امام خمینی (ره) و در جوار مزار مطهر 5 شهید گمنام پاکدشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی در این مراسم با اشاره به ترسیم مسیر معنویت برای دستیابی به جایگاه والای تعالی اظهار داشت: تبیین راه حسن‌زاده‌ها و ره‌توشه‌ برای ادامه دهنده مسیر عزت و تعالی و رسیدن به جایگاه والای معرفتی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به جلسات مختلفی که برای آیت‌الله حسن‌زاده آملی در کشورهای دیگر برگزار شد، ایشان را خورشیدی مملو از الطاف معنویت دانست و افزود: در این چند روز گذشته کشورهای بسیاری مراسم ارتحال این عالم ربانی را برگزار کردند و در این مراسمات به شناساندن سیر و سلوکی ایشان به مردم و تدریس جایگاه معنوی و رسیدن به اهداف والای انسانی به مردم تدریس می‌شود این نشان دهنده جایگاه بین‌المللی آیت‌الله حسن‌زاده آملی است.

عباسی خراسانی در ادامه ابراز داشت: ایشان در ابتدا ایمان آوردند و هجرت و جهاد مراحل بعدی رسیدن به سیره معرفتی بود که انجام دادند؛ آیت‌الله حسن‌زاده آملی شناسنامه معرفتی خود را ترسیم کرد و در قیامت براساس همین جسم و شناسنامه معنوی روح ما را از این بدن می‌گیرد و به بدن ساخته و پرداخته خود منتقل می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با تأکید بر تبیین شناسنامه معنوی و اهمیت ترسیم آن برای همه برای رسیدن به سیر و سلوک گفت: شناسنامه معنوی خود را با برنامه‌ریزی برای خود و نَفس خود و حرکت در مسیر معرفتی و رسیدن به جایگاه والای انسانیت برای سوق دادن خود، در سیر علمی و عملی و رسیدن به قله انسانیت و کمال ترسیم کنید.

عباسی با تأکید بر رسیدن به باور دینی برای دستیابی به کمال تصریح کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی پس از طی کردن مراحل ایمان و دستیابی به سیره علمی و عملی به یک باور ایمانی رسید که به آن باوریمنی می‌گویند این بزرگترین هنر یک مؤمن مجاهد است ایشان از ایمان تقلیدی شروع کرد و به محقق و مدبر تبدیل شد.

خاطره‌ای آموزنده از عطوفت علامه حسن‌زاده آملی نسبت به حیوانات/ بچه‌گربه‌ای که از در وارد خانه می‌شد نه دیوار!چاپ پنجاهم "الهی‌نامه" علامه حسن زاده آملی روانه بازار کتاب شدآملی لاریجانی: تصمیمات مجلس و دولت باید کارشناسی باشد

این استاد حوزه و دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: راه و روش علامه اهل باور و یقین بودن است، هجرت از مکانی به مکان دیگر نوعی هجرت است اما ایشان از خودش به خودش هجرت می‌کرد یعنی در مرحله هجرت نفس، از بدی‌ها به خوبی‌ها هجرت داشتند و از زشتی‌ها و رذایل به فضائل و خوبی‌ها هجرت می‌کردند و به این تغییر تا رسیدن به باور ایمانی ادامه دادند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد