Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه شنبه در نشست عمومی به مناسبت پدافند غیرعامل در مدرسه فرزانگان گناوه اظهار داشت: همه افراد ذی نفع جامعه باید الزامات مربوط به پدافند غیرعامل را رعایت و پذیرا باشند.

وی افزود مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل را به همه دستگاه‌ها ابلاغ فرمودند و همه ملزم به اجرای سیاست‌های ابلاغی در حوزه‌های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه افزود: پدافند غیرعامل یا دفاع غیر نظامی اقدامات غیر نظامی برای افزایش تاب آوری افراد جامعه و حفظ سرمایه‌های ملی، تأسیسات ساختمان‌ها و تجهیزات مهم، حیاتی و حساس کشور و اقدام برای جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات عمومی است.

مهرجو یادآور شد: رعایت الزامات پدافند غیرعامل مختص حاکمیت و دستگاه‌های خاص نیست بلکه همگانی است و همه مردم در اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل نقش آفرین و موظف هستند.

فرماندار گناوه گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی بیشتر و تبیین و تشریح ضرورت رعایت الزامات پدافند غیر عامل است.

وی گفت: باید برنامه ریزی ها طوری باشد که در آن پدافند غیر عامل در آن محفوظ باشد.

وی ادامه داد: بالا بردن آگاهی عمومی و سواد رسانه‌ای جامعه از مهمترین راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل در کشور است و رسالت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در این زمینه پررنگ‌تر و مؤثر تر است.

وی گفت: جهت گیری بخشی از برنامه‌های آموزشی باید به سمت نهادینه کردن الزامات پدافند غیر عامل در جامعه پیش رود و برنامه‌های بیش‌تری در این زمینه اجرا شود.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در این نشست با اشاره به اینکه دشمن همواره درصدد ضربه به نظام مقدس اسلامی است اظهار داشت: امروز تهاجم دشمن غیرمسلحانه است و با توجه به فضای سایبری در صدد اختلال در زندگی مردم کشور ما با هدف جدا کردن مردم از حاکمیت و ایجاد نارضایتی در جامعه است.

امام جمعه گناوه افزود: دشمنان به اهدافی که زندگی مردم بیشتر به آن وابسته است حمله می‌کنند، مانند حمله سایبری روزهای گذشته به زیرساخت‌های سوخت و توزیع بنزین که برای ساعاتی در زندگی مردم اختلالاتی ایجاد کرد.

وی گفت: هوشیاری و درک مردم، عملکرد به موقع و اطلاع رسانی صدا و سیما و همکاری مسئولان و در رأس آنها رئیس جمهور با حضور مستقیم در صحنه همه این عوامل باعث شکست دشمن در این حمله شد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل یادآور شد: زیرساخت‌های کشور باید از استحکام لازم برخوردار باشد و هر چه زیربناهای کشور مهندسی‌تر، بروز تر ساخته شود حمله دشمن کمترین اثرگذاری را خواهد داشت.

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یوم الله ۱۳ آبان گفت: نوجوانان و جوانان آینده سازانی هستند که افق آینده کشور را را ترسیم خواهند کرد و هر چه سرمایه گذاری در این زمینه انجام شود هزینه نیست بلکه منفعت است.

وی ادامه داد: امروز حمله دشمن نسل جوان و نوجوان را هدف قرار داده است و دانش آموزان ایران اسلامی باید به شهدای دانش آموزی که برای کشور عزت و افتخار آفریدند تاسی و الگو برداری کنند و با تاسی به شهدا این حمله‌ها را با شکست روبرو کنند.

کد خبر 5341658

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گناوه غلامرضا مهرجو پدافند غیرعامل ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا قوه قضاییه واکسن کرونا بنزین عکس استانها گرگان پدافند غیرعامل لیگ برتر فوتبال ایران جایگاه سوخت ایلام پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

بر اساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی