Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی اکبر یوسفی فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان در مسابقات جهانی نروژ موفق شد برای نخستین بار مدال طلای این وزن را کسب و نام خود را ماندگار کند. یوسفی متولد سال ۷۶ و زاده بابل است. او در ابتدا کشتی آزاد را دنبال می‌کرد اما بعد از مدتی به سمت و سوی کشتی فرنگی کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جام پیتلاسیسنکی نتوانست از سد میرزازاده عبور کند و دوبنده ملی را برای المپیک توکیو بر تن کند اما بعد از ابتلای رقیب خود به کرونا این شانس را پیدا کرد تا بتواند در مسابقات جهانی خودی نشان داد.

متن گفت‌وگوی این قهرمان ایرانی را با خبرگزاری فارس در زیر می‌خوانید:

فارس: بعد از اینکه امین میرزازاده به کرونا مبتلا شد شانس حضور در مسابقات جهانی را پیدا کردی. در این باره صحبت کن.

بعد از المپیک که اردوها آغاز شد مدتی را تمرین کردیم اما در جریان تمرینات مشخص شد میرزازاده به کرونا مبتلا شده است به همین دلیل کادر فنی نام مرا در لیست نفرات اعزامی به نروژ قرار داد. ما تمرینات را انجام می‌دادیم و تابع نظرات کادر فنی بودیم، خدا را شکر می‌کنم که در مسابقات جهانی هم نتیجه گرفتیم.

فارس: با توجه به انتخابی که کادر داشت فکر می‌کردی در جهانی طلا بگیری؟

من با این کشتی‌گیران در مسابقات قبلی مانند لهستان، صربستان و مجارستان مبارزه کرده بودم و با آمادگی کامل به نروژ اعزام شدم. البته حریفان هم آمادگی خوبی در مسابقات جهانی داشتند اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم همه را شکست دهم. خانواده‌ام منتظر طلای من بود که توانستم آنها را روسفید کنم.

فارس: کادر فنی هم امیدوار به مدال شما بود؟

بله ۱۰۰ درصد.

فارس: برخی از کشتی‌گیران سنگین وزن جهانی مانند لوپز و رضا کایالپ در مسابقات جهانی حضور نداشتند. فکر می‌کنی با وجود آنها باز هم می‌توانستی طلا را بگیری؟

بله حضور نداشتند به خاطر همین نمی‌توانم چیزی بگویم. آنها کشتی‌گیران خوبی هستند و دوست داشتم با آنها در مسابقات جهانی مبارزه کنم اما نیامدند و این افتخار نصیب من نشد که بتوانم با این کشتی‌گیران مبارزه کنم.

فارس: با طلایی که شما در مسابقات جهانی گرفتی در واقع یک رکورد جدید را به نام خودت ثبت کردی…

بشیر باباجان ‌زاده که رکورد جهانی استانبول را در سنگین‌وزن داشت، هم باشگاهی من بود. هر زمانی که او را می‌دیدم دوست داشتم چنین اسم و رسمی برای خودم داشته باشم که توانستم با مدال طلای جهانی تاریخ‌ساز شوم. من بعد از مدال با او صحبت کردم و باباجان ‌زاده بسیار خوشحال بود.

فارس: فکر می‌کنی الان مشهور شده‌ای؟

به اندازه خودم و در شهر خودم بله.

فارس: بعد از مدال جهانی واکنش مردم چطور بود؟

استقبال بی‌نظیری در شهرم داشتم. مردم شور زیادی داشتند و در تمام مراسم‌ها شرکت کرده بودند. امیدوارم بتوانم این لطف آنها را جبران کنم.

فارس: مهمترین رقابت پیش رو بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ است. چقدر شانس داری به عنوان نفر اول اعزام شوی؟ برنامه‌ای برای این بازی‌ها داری؟

بله من برنامه‌هایی داشتم که به اینجا رسیدم. برنامه بعدی‌ام بازی‌های آسیایی است که امیدوارم انتخاب شوم و پرچم کشورم را در این بازی‌ها هم بالا ببرم.

فارس: چطور شد کشتی فرنگی را انتخاب کردی؟

من یکی دو سال در کشتی آزاد فعالیت داشتم اما بعد از مدتی با نظر پدرم و خانواده‌ام به کشتی فرنگی رفتم. به نزد آقایان میرزاده رفتم، همان جا کشتی فرنگی را شروع کردم و ادامه دادم. وقتی شرایط خوب شد کشتی فرنگی را ادامه دادم. فکر می‌کنم ۱۰ – ۱۱ ساله بودم.

فارس: در لیگ هم امسال شرکت می‌کنی، وضعیت قراردادها چطور است؟

بله شرکت کردم. قرارداد من خوب است و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسابقات جهانی کشتی فرنگی کشتی گیران سنگین وزن کادر فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان «جام صفوی» تحت عنوان گرامیداشت «رحیم علی آبادی» کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.
این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.
در این رقابت‌های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

دیگر خبرها

  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل