Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:58:18 GMT

صدور حکم بازداشت برخی اعضایی حزب «جعجع»

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۳۶۳۳

صدور حکم بازداشت برخی اعضایی حزب «جعجع»

حکم بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست جعجع از سوی دادگاهی در بیروت صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، همزمان با ادامه تحقیقات درباره کشتار منطقه «الطیونه» واقع در بیروت پایتخت لبنان، حکم بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست جعجع صادر شد.

بیشتر بخوانید: عربستان با دستاویز جدید و فشار بر لبنان به دنبال چیست؟

صدور احکام بازداشت پس از آن صورت می‌گیرد که پیشتر حکم احضار «سمیر جعجع» رئیس حزب «لقوات اللبنانیه» به خاطر جنایت در بیروت صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه دو هفته گذشته شبه نظامیان وابسته به القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع با یورش به هواداران حزب الله و جنبش أمل در بیروت شماری از آنها را به شهادت رساندند. پس از این حادثه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع از احضار «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) به دادگاه نظامی در پی حوادث اخیر در منطقه الطیونه بیروت خبر داد.

منابع مذکور گفتند که قاضی «فادی عقیقی» در پی اعترافات افراد بازداشت شده در این پرونده، خواستار شنیدن توضیحات سمیر جعجع در این باره شده است. از سوی دیگر، حزب نیروهای لبنانی دریافت هرگونه ابلاغیه پیرامون احضار جعجع برای شنیدن اظهارات وی درباره حوادث بیروت را رد کرد.

این در حالی است که پیش از این یک وکیل لبنانی هم علیه «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت اقامه دعوی کرده بود. چندی پیش «شیخ احمد قبلان» مفتی لبنان هم به حادثه اخیر در منطقه «الطیونه» واقع در بیروت واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: این حادثه ابعاد منطقه‌ای و بین المللی دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان لبنان سمیر جعجع الطیونه القوات اللبنانیه سمیر جعجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد