Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: اکنون خراسان رضوی در اجرا و نهادینه‌سازی نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی رتبه ۲۱ کشور را دارد که گسترش و نهادینه‌سازی این فرآیند نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی است.

او افزود: برنامه ملی نسخه نویسی الکترونیکی از خردادماه ۱۳۹۹ با همکاری جامعه پزشکی در خراسان رضوی آغاز شده است و هم اکنون ۶۵ درصد از نسخه‌های پزشکی استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: میزان نسخ الکترونیکی تولید شده پزشکان در ابتدای اجرای برنامه مزبور در خراسان رضوی تنها پنج درصد بود که با گذشت یک سال رشدی هزار و ۳۰۰ درصدی داشته است.

رمزی بیان کرد: میزان نسخه پیچی الکترونیکی در تمامی مراکز تشخیصی و درمانی که داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را نیز شامل می‌شود در خراسان رضوی طی مهرماه پارسال تاکنون نیز از هشت به ۶۴ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: نهادینه سازی و اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی در این استان رشد خوبی داشته است، اما از برخی استان‌های کشور پایین‌تر است و امیدواریم با همکاری کامل پزشکان و مراکز طرف قرارداد این برنامه به شکل کامل اجرا شود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تاکید کرد:  توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اردیبهشت ماه امسال و پذیرش بیمه شدگان در تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با کارت ملی و همچنین انجام فرایند تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۶۷ بیمارستان و ۱۱ مرکز جراحی محدود فعال در خراسان رضوی را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان در راستای الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای است.

رمزی اظهار کرد: تعداد کل موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان را چهار هزار و ۵۵۵ نفر شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه نویسی الکترونیکی خدمات بیمه خراسان رضوی نهادینه سازی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند