Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: AFC مدارک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را تایید نکرده و ۳ ماه فرصت داده است تا این ۲ باشگاه مدارک خود را تکمیل و مشکلاتی که برای دریافت مجوز حرفه‌ای دارند را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامرانی فر در واکنش به این که سلطانی فر هم سال گذشته یک سال وقت برای این باشگاه‌ها گرفته بود، اما اتفاق خاصی رخ نداد گفت: در این یک سال تغییراتی در فدراسیون و سِمت‌های مدیریتی استقلال و پرسپولیس رخ داده اند. حتی وزیر ورزش و جوانان هم عوض شد. در جلساتی که داشتیم مدیران یکی از باشگاه‌ها گفت که ما نمی‌دانستیم برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید چه فرآیندی را طی کنیم. در نهایت به استقلال و پرسپولیس این فرصت داده شد تا مدارک خود را تکمیل کنند.

او افزود: فدراسیون فوتبال طی روز‌های پیش رو با مدیران عامل تمام باشگاه‌ها جلسه دارد و با جدیت پیگیر تکمیل مدارک حرفه‌ای تمام باشگاه‌ها و برطرف کردن موانع است. مسائل باشگاه‌ها را باید جدی‌تر دنبال کنیم. امسال پنجره نقل و انتقالاتی خیلی از باشگاه‌ها بسته شد و برخی از آن‌ها با ارائه تضمین توانستند بازیکن بگیرند. فدراسیون تلاش می‌کند تا موانع کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را بردارد. شاید نتوانیم همه مشکلات را یک جا برطرف کنیم، اما با جدیت پیگیر حل مشکلات هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: رئیس جمهور نامه زد و خواستار مشخص شدن وضعیت مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، سهام آن‌ها و برطرف کردن مشکلات این ۲ باشگاه شد. 

او در پاسخ به این سوال که ظرف ۳ ماه آینده چه اتفاقاتی باید رخ دهند گفت: اگر مدارک باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تکمیل نشوند، مطمئنا مجوز حرفه‌ای این ۲ باشگاه باطل خواهد شد. به هر حال این فرصتی است که به این ۲ باشگاه داده شده است و باید به مسائلی چون حسابرسی و بحث سهام رسیدگی کنند.

او در واکنش به اعتراض یحیی گل محمدی به ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس گفت: برای جذب بازیکن خارجی باشگاه‌ها نباید به بازیکنان و مربیان خارجی بدهی داشته باشند. البته نظر فدراسیون فوتبال این است که باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان داخلی هم نباید بدهی داشته باشند. وقتی باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان داخلی بدهکار هستند، دور از انصاف است که بازیکن خارجی بگیرند. باشگاه پرسپولیس نیز هنوز یک بدهی خارجی دارد. البته مدیرعامل این باشگاه دنبال پرداخت بدهی است، اما به دلیل مشکلات انتقال پول به خارج از کشور باشگاه‌های ما دچار مشکل هستند. فکر می‌کنم باشگاه پرسپولیس بدهی را پرداخت کرده است، اما چند روز زمان می‌برد تا پول به حساب مربی سابق این تیم (کالدرون) واریز شود. 

کامرانی فر در واکنش به صحبت‌های وحید صالحی مبنی بر فساد داوری گفت: احترام زیادی برای ایشان قائل هستم. او مدت زیادی لباس داوری را بر تن داشت و‌ ای کاش مسائلی که بازگو کرد را همان زمانی که شنید، مطرح می‌کرد؛ نه اکنون که از داوری خداحافظی کرده است. آیا تمام مسئولان دپارتمان داوران در ۱۰ سال گذشته ناسالم بوده اند؟ بهتر بود همان زمان این صحبت‌ها به فدراسیون اطلاع داده می‌شد، اما رفتار او (صالحی) غیر حرفه‌ای بود. قداست داوری بیشتر از این‌ها است. به صداقت و پاکی داوران قسم می‌خورم. عضو جامعه داوری هستم و می‌دانم که داوران با چه سختی و شرایطی از خانواده خود گذشتند و در خدمت فوتبال بودند. او گفته بود به خاطر این که کسی از فدراسیون فوتبال پاسخگوی من نبود، این صحبت‌ها را مطرح کردم. او (صالحی) در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که به کامرانی فر درباره فساد داوری اطلاع دادم و او گفت این حرف‌ها بین خودمان بماند. صحبت‌های این شخص متناقض است و به زودی باید پاسخگوی صحبت هایش باشد. کمیته اخلاق به زودی او را احضار می‌کند و باید اتهاماتی که به جامعه داوری وارد کرده است را ثابت کند.

بیشتر بخوانید

داور فوتبال: در ایران پنالتی ۱۰۰ میلیارد تومانی داریم/ چهارمحال و بختیاری ۶ داور لیگ برتری دارد!

او افزود: ما مشکلی نداریم که کسی حرف بزند، اما خوب نیست وقتی که داوری قضاوت هایش ضعیف بوده و نتوانسته است از فرصت هایش استفاده کند، چنین صحبت‌هایی را درباره جامعه داوری مطرح کند. ما و کسانی که داوران را انتخاب کردیم عاری از خطا نبودیم، اما‌ ای کاش این صحبت‌ها درباره جامعه داوری مطرح نمی‌شدند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال استقلال و پرسپولیس فدراسیون فوتبال مجوز حرفه ای ۲ باشگاه جامعه داوری کامرانی فر باشگاه ها صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را مشخص کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
* مس رفسنجان - پیکان تهران
داور: مهدی اجاقی کمک‌ها: حامد صفایی، مرتضی هوشیار و علی سام ناظر: سعید علینژادیان

جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
* مس کرمان - چادرملو اردکان
‌داور:
احمد محمدی کمک‌ها: حمید نادری، سامان اقبال پور و احمد مرشدی ناظر: حسین طالقانی

* فجر سپاسی شیراز - گل گهر سیرجان
‌داور:
حسین زمانی کمک‌ها: مهدی شفیعی، سجاد ایرانپور و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل آمری

* هوادار تهران - مس سونگون ورزقان
‌داور:
شاهین یزدانی کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی، سجاد نجفی نژاد و عبدالحسین باستان ناظر: محمدحسین اسدی

* آلومینیوم اراک - پرسپولیس
داور: امیر عرب براقی کمک‌ها: هادی طوسی، علی احمدی و کیوان علیمحمدی

* تراکتور تبریز - ذوب آهن اصفهان
داور: امیرسامان سلطانی کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، وحید سیفی و حامد سیری، ناظر: اکبر بخشی زاده

* ملوان بندرانزلی- سایپا تهران
داور: مهرداد خسروی کمک‌ها: هیوا بهمنی، هیمن نوربخش و شهاب محمدی ناظر: شاهین حاج بابایی

* آبی پوشان جنوب - سپاهان
داور: هادی علی نیافر کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی.

کد خبر 6087323

دیگر خبرها

  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد