Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی طیبی جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی سالانه ۳۶ سکوی گازی پارس جنوبی خبر داد و افزود: امسال برای نخستین‌بار برنامه تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی گازی این مدیریت و ۵ سکوی تولیدی مرتبط با طرح‌های توسعه پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت که با تلاش‌های کارکنان عملیات تولید، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۱۳۶ روز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تعمیرات اساسی ۲۸ فروردین‌ آغاز شد و ۷ آبان‌ پایان یافت، ادامه داد: در بازه زمانی تعمیرات اساسی بیش از صد هزار نفر ساعت کار ایمن به ثبت رسید.

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به کاهش میانگین روز‌های تعمیرات اساسی نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: میانگین مدت زمان تعمیرات سالانه در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ روز برای هر سکو بوده است که امسال این میزان با کاهش ۷دهم روز، به ۸.۳دهم روز رسیده است.

طیبی گفت: کاهش میانگین تعداد روز‌های تعمیرات اساسی، به‌طور متوسط برای هر سکو حدود ۱۶.۵ میلیون مترمکعب گاز و ۱۱ هزار بشکه میعانات گازی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید بیشتر در پی دارد.

او ادامه داد: کاهش میانگین تعداد روز‌های تعمیرات اساسی با وجود افزایش تعداد سکو‌های مدیریت تولید و عملیات در حالی صورت گرفته است که در سال‌های گذشته، تعمیرات سالانه حدود یک‌سوم از این تعداد سکو به طور میانگین برای هر سکو در بازه ۱۵ روزه انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید

نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان افتتاح می‌شود پارس جنوبی ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند/ آمادگی برای تامین گاز در فصل سرما بیش از ۵۰ درصد درآمد دولت از محصولات پارس جنوبی است

جانشین رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، پایداری تولید گاز از پارس جنوبی و سهم عمده این میدان در تأمین گاز مصرفی کشور را اولویت بسیار مهم این شرکت توصیف کرد و افزود: تعمیرات سالانه از الزام‌های تولید ایمن و حداکثری گاز به ویژه در فصل‌های سرد سال است و مجموعه واحد تعمیرات سکو‌های پارس جنوبی با توجه به میزان فعالیت‌های سالانه و ظرفیت‌های موجود، تمام تلاش خود را به منظور کاهش توقف تولید و همچنین تداوم تولید حداکثری گاز به کار می‌گیرد.

طیبی، شیوع ویروس کرونا را از چالش‌های اولیه در آغاز برنامه تعمیرات سالانه سکو‌های پارس جنوبی عنوان کرد و با تشکر از تلاش‌های واحد سلامت، ایمنی و محیط زیست این شرکت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای واکسیناسیون کارکنان عملیاتی، بیان کرد: افزون بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با تأمین و تزریق واکسن کرونا از ماه‌های گذشته، کارکنان بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی واکسینه شده‌اند و ضمن حفظ سلامتی کارکنان، برنامه تعمیرات اساسی به‌صورت ایمن و بدون حادثه پایان یافت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعمیرات سالانه پارس جنوبی تعمیرات اساسی سکوی گازی مدیریت تولید و عملیات تعمیرات سالانه تعمیرات اساسی پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو