Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در بافت تاریخی بوشهر گفت: این بافت با قدمت بیش از ۲.۵ قرن نیاز به توجه ویژه دارد که امسال ۳ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بافت هزینه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم مرکز استان بوشهر بافت تاریخی آن است که به‌عنوان گنجینه تاریخی بندر بوشهر از منحصر به‌فردترین بافت‌ها در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت تاریخی بوشهر با مرمت ساختمان‌ها، بازسازی گذر گردشگری، بهبود فضا و توسعه مبلمان شهری، در مسیر احیا و بازسازی قرار گرفته است.

بافت بوشهر 2.5 قرن قدمت دارد

بافت بوشهر دارای ساختمان‌های زیبا شامل عمارت‌های تاریخی مربوط به 2.5 قرن پیش، عمارت کنسولگری کشورهای مختلف، مراکز مذهبی مانند مساجد، حسینیه، و کلیسا، بازار قدیمی و کوچه‌های زیبا است که هر گردشگر با ورود به داخل بافت جذب ساختمان‌ها و معماری‌ آن می‌شود.

بخشی از بافت قدیم بوشهر در فهرست آثار ملی‌ کشور به ثبت رسیده‌ است‌.

توسعه زیرساخت‌های عمرانی و مبلمان شهری در بافت بوشهر

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر توجه به زیرساخت‌های عمرانی و مبلمان شهری را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اظهار داشت: در کنار طرح‌های عمرانی پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌شود.

وحید نیک‌روش بافت تاریخی بوشهر را با قدمت بیش از 2.5 قرن از ظرفیت‌های مهم گردشگری شهر بوشهر دانست و بیان کرد: بافت بوشهر در پهنه 38 هکتار با 30 عمارت ارزشمند در بهترین نقطه شهر بوشهر قرار دارد و یک اثر تاریخی و فرصتی ارزشمند برای رونق گردشگری شهر بوشهر است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با تأکید بر توجه به تسهیل امور ساکنان بافت بوشهر افزود: این مهم نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری بوشهر وجود دارد.

نیک‌روش با بیان اینکه شهرداری بوشهر برای اجرا طرح‌ها با تداخل و ضوابط میراث مواجه است از تصویب نشدن طرح تفصیلی بافت بوشهر خبر داد و بیان کرد: این مهم یکی از معضلات مهم در بافت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت خدماتی و عمرانی از جمله آبرسانی، اجرا طرح فاضلاب، گازرسانی، برق‌رسانی و شبکه مخابرات در بافت بوشهر ضروری است خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی زیرساخت‌ها در بافت تاریخی بوشهر ایجاد شده ولی نیاز است که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه اداره برق در زمینه روشنایی این بافت اقدامات لازم انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه امسال 3 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بافت تاریخی بوشهر هزینه شده است گفت: در این زمینه نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری برای این مجموعه ارزشمند است.

نیک‌روش بافت تاریخی بوشهر دارای 4 محله دهدشتی، بهبهانی، کوتی و شنبدی دانست و گفت: در راستای بهبود عبور و مرور در محلات بافت فرهنگی تاریخی شهر تاکنون 12 هزار متر مربع در محله کوتی، 4 هزار و 500 متر محله شنبدی، یک‌ هزار متر مربع در محله دهدشتی و 7 هزار متر مربع در کوی بهبهانی سنگ‌فرش انجام شده است.

وی اضافه کرد: در راستای توجه به مبلمان شهری بافت بوشهر تعداد 100 نیمکت، 60 سطل زباله، 50 گلدان و 2 طرح ورزشی به‌زودی در بافت بوشهر نصب و اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای بوشهر افزود: در بودجه سال آینده شهرداری قطعاً اعتبارات بیشتری برای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر و اعمال مشوق‌ها برای احیا این مجموعه اختصاص می‌دهد.

مشوق‌های لازم برای ساکنان و سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی بوشهر فراهم شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز توسعه اماکن گردشگری و تفریحی را در بافت تاریخی بوشهر مورد اشاره قرار داد و گفت: باید برای بهسازی و ایجاد اماکن تفریحی، فرهنگی و رفاهی در محدوده بافت فرهنگی تاریخی بوشهر تلاش کنیم که یکی از این کارها فراهم کردن مشوق‌های لازم برای ساکنان و سرمایه‌گذاران در بافت است.

ایمان زند‌ی‌نیا با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر با چالش‌های متعددی روبه‌رو است خاطرنشان کرد: در ابتدا باید مشخص شود که متولی اصلی این محدوده تاریخی چه کسی است.

وی افزود: ساکنان بافت تاریخی بوشهر بین دستگاه‌های متولی سردرگم هستند که سبب نارضایتی آنان شده و باید زمینه شرایط ارتقا کیفیت در بافت فراهم شود.

بیش از 40 درصد شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر مدار بهره‌برداری شد20هزار انشعاب فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر واگذار می‌شود25 میلیارد تومان برای ساماندهی بافت تاریخی بوشهر تصویب شد + تصاویر

زندی‌نیا بررسی آسیب‌های اجتماعی موجود در این پهنه 38 هکتار بافت بوشهر را ضروری دانست و تصریح کرد: برخی ساختمان‌های بافت تاریخی در حال تخریب و آسیب است و باید برنامه‌ریزی لازم برای احیا، مرمت و بازسازی آنها اقدام شود.

بافت تاریخی بوشهر در شبه جزیره مثلث شکل این بندر قرار گرفته است

بافت قدیم بوشهر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر است که با توجه به سبک خاص و منحصر به‌فرد معماری دارای ظرفیت بسیار زیادی است.

بافت تاریخی بوشهر در 4 محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی و در شبه جزیره مثلث شکل بوشهر قرار گرفته است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر بافت تاریخی بوشهر میلیارد تومان ایجاد زیرساخت مبلمان شهری ساختمان ها بافت بوشهر زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

فرماندار ایلام گفت: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری- امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت - در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان ایلام اظهار کرد: با عنایت به تاکید ریاست جمهوری در تسریع ساخت واحدهای نهضت ملی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در پروژه نهضت ملی مسکن بیش از پیش پای کار باشند.

وی افزود: تمام ادارات با همکاری راه و شهرسازی در تأمین زمین برای باقیمانده تعهدات ایجاد شده همکاری لازم به عمل آورند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب برای پروژه‌های اولویت‌دار از نظر پیشرفت فیزیکی از طریق هماهنگی با بنیاد مسکن توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرا شود.

نادری تصریح کرد: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

وی با تشکر از بانک مسکن که پای کار بوده است، گفت: بانک‌هایی که در خصوص ارائه تسهیلات متعهد شده‌اند جهت مسکن همکاری لازم را نداشته‌اند باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 747768

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود