Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:14:34 GMT

آمریکا بیش از هرزمان دیگری به برجام نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۴۵۳۷

آمریکا بیش از هرزمان دیگری به برجام نیاز دارد

مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در گفت وگویی با روزنامه رسالت، ضمن اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای و اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در مورد بازگشت ایران به میز مذاکرات، آمده است: آمریکایی‌ها قصد دارند تقصیر را گردن ایران بیندازند. آن‌ها بعد از تغییر دولت در سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسیدند که انتخابات ریاست جمهوری در ایران و به‌موازات آن تغییر دولت در آمریکا و ایران می‌تواند یک آغاز مجدد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین با تغییر دولت در آمریکا شاهد بودیم که دور جدید مذاکرات با دولت روحانی را آغاز کردند هرچند می‌دانستند که نصف ونیمه می‌ماند اما آن را ادامه دادند تا توپ را به دولت سیزدهم در ایران پاس دهند.

سعادتی ادامه داد: در این میان هم مدام اظهارات ضد ایرانی داشتند و فضای رسانه‌های بین‌المللی و اذهان عمومی دنیا را نسبت به این مسئله جلب کردند. اکنون تمام حرف آن‌ها این است که ایران باید به مذاکرات و برجام بازگردد و این ایران است که نمی‌خواهد برجام احیا شود!


غربی‌ها نمی‌توانند با فرافکنی و دروغگویی ایران را به‌زانو دربیاورند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این در حالی است که خودشان به‌صورت یک‌جانبه از برجام، توافقی که سال‌ها برای آن‌وقت گذاشته بودیم خارج شدند و به‌راحتی این کار را انجام دادند. کشورهای اروپایی نیز به بهانه‌های مختلف ازجمله فشار آمریکا، هیچ‌یک از تعهداتشان را عملیاتی نکردند.

او تأکید کرد: اکنون نه‌تنها آمریکا، بلکه اروپا نیز خودشان را از برجام کنار کشیده‌اند و شانه خالی کرده‌اند. مدام می‌گویند ایران توافق را نقض کرده و باید به برجام بازگردد. اما هرچقدر هم تلاش کنند نمی‌توانند حقیقت را پنهان کنند. سعادتی اظهار کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران همانی است که اعلام‌شده است. از خطوط قرمزمان عبور نخواهیم کرد. از حق‌وحقوق قانونی خود نمی‌گذریم و مطمئن هستیم که خواسته ما به‌حق است. آمریکا اگر خواهان اجرای برجام است خودش باید به این توافق بازگردد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها متذکر شد: اکنون کشوری که بیش از هرزمان دیگری به برجام نیاز دارد، آمریکاست. لذا بهتر است به‌جای فرافکنی و دروغگویی و سیاه نمایی اقدامات ایران، بپذیرند که سیاست‌هایشان غلط بوده و نمی‌توانند ایران را به‌زانو دربیاورند.

منبع: روزنامه رسالت برچسب‌ها برجام تحریم جو بایدن ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تحریم جو بایدن برجام تحریم جو بایدن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد