Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:00:51 GMT

دیدار نماینده ایلام با وزیر نیرو

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۴۷۱۲

دیدار نماینده ایلام با وزیر نیرو

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محرابیان وزیر نیرو پیگیر مسایل و مشکلات حوزه آب استان شد.

به گزارش برنا از ایلام؛ نماینده مردم ایلام در این دیدار در خصوص مطالبه به حق و چندین ساله روستاهای بالادست سد سیمره اظهار داشت: باتوجه به اینکه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران کارفرمای طرح سد و نیروگاه سیمره بخش عمده ای از اراضی و املاک روستاهای موجود در بالادست سد سیمره را تملک ننموده و مطالبات مردم را نیز پرداخت نکرده است، می‌بایست در خصوص تملک کلیه اراضی واقع در محدوده مخزن سد سیمره و پرداخت مطالبات بحق مردم روستاهای بالادست سد سیمره، اقدامات و دستورات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات سد مخزنی گدارخوش باید تسریع یابد

بسطامی با تاکید بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی گدارخوش گفت: سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب باکیفیت از طریق رودخانه مرزی گدارخوش از مرز کشور خارج می‌شود.

 وی اظهارداشت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مهار حداکثری آب‌های مرزی، شرکت آب منطقه ای در سنوات گذشته مطالعات این سد مخزنی را باهدف تامین آب کشاورزی و صنعت مناطق مرزی و محروم شهرستان مهران انجام داده و منبع تخصیص آب این طرح نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: سد گدارخوش دارای مصوبه کمیسیون از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد و با توجه به ضرورت تسریع در اجرا این طرح و هم‌چنین نیاز منطقه گرمسیری و فاقد منابع آبی به آب این رودخانه و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان، پیش بینی لازم در خصوص تخصیص اعتبارات متناسب در لایحه بودجه ۱۴۰۱ صورت پذیرد.

اعتبارات سد چناره باید تامین شود

بسطامی تامین اعتبار متناسب با نیاز سد چناره در بودجه ۱۴۰۱ را به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، چرداول و سیروان ضروری خواند و افزود: در سالیان اخیر، مطالعه این سد توسط شرکت آب منطقه ای ایلام صورت گرفته و علیرغم اختصاص ردیف اجرایی و درج در پیوست قوانین بودجه سنواتی، به دلیل عدم تناسب اعتبار مصوب و تخصیص یافته با اعتبار موردنیاز عملیات اجرایی این سد پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و مشکلات متعدد ناشی از خشکسالی‌های سالیان اخیر و شرایط اقلیمی حاکم بر استان اظهار داشت: در حال حاضر آب‌رسانی در بسیاری از روستاهای استان به‌صورت سیار صورت می‌گیرد.

تاکید بر تعویض شبکه فرسوده آب ایلام و تامین آب شهرستان چوار

علی اکبر بسطامی نماینده ایلام تخصیص اعتبارات لازم جهت اصلاح و تعویض شبکه‌های توزیع آب فرسوده شهر ایلام که قدمتی بیش از ۴۰ ساله داشته و هم‌چنین تامین آب شهرستان چوار، مرکز شهر و ۴۷ روستای تابعه و تخصیص اعتبارات لازم و کافی جهت اجرایی نمودن عملیات پروژه آب‌رسانی مرتبط که مطالعات پایه و نهایی آن انجام شده و انتخاب و واگذاری فاز اول آن به پیمانکار صورت گرفته است را از مهم‌ترین مشکلات و نارسایی‌های حوزه آب استان عنوان کرد.

در این دیدار محرابیان وزیر نیرو ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‌های بسطامی نماینده مردم ایلام، در خصوص تشکیل کمیته‌های پیگیری مطالبات روستاهای بالادست سد سیمره، سد گدارخوش، رسیدگی به کمبودهای سد چناره به عنوان طرح ویژه و هم‌چنین رفع مشکلات شبکه آب‌رسانی شهر ایلام و تامین آب شهرستان چوار و روستاهای تابعه به عنوان طرح اولویت دار دستورات لازم را صادر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران مقام معظم رهبری کشاورزی صنعت سازمان برنامه و بودجه مهاجرت لایحه بودجه بودجه مشکلات نماینده مردم وزیر نیرو محرابیان بالادست سد سیمره تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر