Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت در واکنش به انشتار خبر افزایش قیمت لوازم خانگی خطاب به تسنیم اعلام کرد: مصادیق مرتبط با افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی شامل نام شرکت عرضه کننده، نوع محصول، مقادیر افزایش قیمت و ... را به ما اعلام کنید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در واکنش به انتشار مطلبی تحت عنوان " سازمان حمایت حامی گران‌فروشی در بازار لوازم خانگی؟/ خبری از کاهش قیمت‌ها نیست" در این رسانه به ارائه توضیحاتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیحات  سازمان حمایت به نقل از مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی آمده است:

" تغییرات قیمت کالاهای سرمایه ای و یا مصرفی بادوام نظیر لوازم خانگی به عوامل متعددی مانند: نرخ ارز ، تعادل عرضه و تقاضا ، کشش قیمتی ، انتظارات تورمی ، چسبندگی قیمت‌ها ، نوسانات فصلی بازار و ... بستگی دارد. علی ایحال قیمت گذاری اقلام لوازم خانگی مشمول بند (ج) مصوبه شماره 151780/60 مورخ 10/6/1397 رییس محترم کارگروه تنظیم بازار می باشد که بر این اساس قیمت این گونه کالاها به صورت خوداظهاری توسط واحدهای عرضه کننده و با رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمتها و درصدهای سود عمده فروشی و خرده فروشی تعیین می گردد و درصورت افزایش غیرمتعارف قیمت ها و یا دریافت شکواییه گرانفروشی، پس از اخذ مستندات مرتبط با بهای تمام شده شرکت و تطبیق آن با ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمتها، درصورت مغایرت موارد جهت برخورد قانونی به مراجع تعزیری منعکس می گردد".

همچنین خاطر نشان می سازد حسب تصمیمات متخذه در جلسات کارگروه تنظیم بازار و به منظور آرامش و رصد بازار لوازم خانگی در بخش تأمین، مقرر گردید تغییرات قیمت محصولات اولویت دار نظیر تلویزیون، یخچال، فریزر، یخچال فریزر، لباسشویی و اجاق‌گاز، منوط به بررسی مدارک و مستندات شرکتهای تولیدکننده می باشد که پس از تأیید از سوی این سازمان اعمال می گردد. ضمناً با توجه به مراتب فوق و نظر به اینکه در خبر منتشره، صرفاً به موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی به صورت کلی اشاره شده، لذا بررسی محتوایی موضوع مستلزم اعلام مشخص مصادیق مرتبط با افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی شامل نام شرکت عرضه کننده، نوع محصول، مقادیر افزایش قیمت و ... خواهد بود. "

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بازار لوازم خانگی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بازار لوازم خانگی سازمان حمایت افزایش قیمت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی حسن حیدری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زارعی زمان کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید حامل بار مشکوک و طی عملیاتی آن رامتوقف کردند.

 او تصریح کرد: دربازرسی ازاین خودرو تعداد ۶۴ دستگاه سرخ کن خارجی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ گفت:در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است