Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@19:08:52 GMT

ساخت هدفونی که با نور خورشید شارژ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۵۲۸۲

ساخت هدفونی که با نور خورشید شارژ می‌شود

ایتنا- کمپانی اوربنیستا به تازگی از سری جدید هدفون‌های 200 دلاری خود با امکان شارژ با استفاده از نور خورشید رونمایی کرده است. کمپانی اوربنیستا به تازگی از سری جدید هدفون‌های 200 دلاری خود با امکان شارژ با استفاده از نور خورشید رونمایی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اوربنیستا به تازگی از هدفون‌های جدید خود با امکان شارژ از طریق نور خورشید رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدفونها که به نام لس آنجلس به بازار عرضه شده اند، از سلول‌های خورشیدی ویژه‌ای به نام “Powerfoyle” بهره مند شده اند که می‌توانند دستگاه را حتی در داخل خانه نیز شارژ کنند.
 
البته سرعت شارژ در محیط خارجی و در روزهای آفتابی افزایش می‌یابد و ممکن است پس از استفاده طولانی مدت دریابید که شارژ این هدفونها حتی از اول هم بیشتر شده است.
 
هدفون لس انجلس از لحاظ ظاهری کاملا از سبک اسکاندیناویایی کلاسیک پیروی می‌کند و البته به لحاظ سوتی نیز چندان شگفتی آفرین نیست. با این حال صوت خروجی این هدفون اگرچه اندکی بم است اما وضوح بسیار مناسبی دارد و گوش را اذیت نمی‌کند. روش اتصال این هدفون تنها با استفاده از بلوتوث است و گزینه اتصال سیمی در دسترس نیست.
 
به صورت کلی ادعای اصلی این هدفون و نقطه برتری آن تجربه صوتی بی وقفه است که البته درست هم از اب در آمده است. این هدفون به خودی خود حتی در شرایط نور کم نیز شارژ می‌شود اما هنوز ممکن است در برخی شرایط استثنایی برای شارژ به کابل یو اس بی و منبع برق نیاز بشود.
     
با این حال کاربرانی که این هدفون را به صورت مداوم در محیط داخلی خانه استفاده می‌کنند، ممکن است محبور شوند آن را مانند هدفون‌های عادی دائما شارژ کنند. این امر به خاطر آن است که اگرچه ادعای شارژ این هدفونها در محیط کم نور داخلی درست است اما بسیار زمان بر است. البته اگر هدفون را در جایی مانند کنار پنجره قرار بدهید سرعت شارژ افزایش می‌یابد اما همچنان به کامل نیاز خواهید داشت.
 
البته نرم‌افزار ساده‌ای هم برای این هدفون طراحی شده است که کاربران می‌توانند با نصب آن روی تلفن همراه خود میزان شارژ ورودی و خروجی را در قالب چارتهای دایره‌های فانتزی زیبایی مشاهده کنند. میزان شارژ ورودی با شرایطی نظیر قرار گرفتن در زیر نور خورشید و شارژ خروجی در شرایطی نظیر روشن بودن هدفون و پخش موسیقی تغییر می‌کند.
 
به صورت کلی این پروژه موفقیت آمیز از آب در آمده است. پیش از این نیز جی بی ال پروژه مشابهی را آزمایش کرده بود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانست آن را به سر انجام برساند. در هر صورت این شروع خوبی برای اوربنیستا تلقی می‌شود و می‌تواند حرکتی که از این نقطه آغاز کرده است را روز به روز پیشرفت بدهد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هدفون شارژ نور خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی

ایتنا - در حال حاضر تلفن‌های همراه نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره ما پیدا کرده‌اند و شاید بتوان گفت که به اصلی‌ترین ابزاری که روزانه از آن استفاده می‌کنیم، تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل این سوال همواره پیش می آید که چگونه گوشی را سریع شارژ کنیم ؟
در دنیای امروزی که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار رایج شده است، مشکل عدم دوام باتری و نیاز مکرر به شارژ گوشی موبایل برای کاربران اهمیت بسیاری دارد.

عادات شارژ گوشی یا تلفن همراه متفاوت است؛ برخی افراد، قبل از خواب گوشی را شارژ می‌کنند، برخی دیگر آن را در ماشین شارژ می‌کنند درحالی که بعضی‌ها تنها و در صورت لزوم آن را شارژ می‌کنند.

در این مطلب با استناد به گزارش «بتا نیوز»، به بررسی روش‌های شارژ سریع باتری گوشی موبایل پرداخته خواهد شد.

این روش‌‌ها به شما امکان می‌دهند در کمترین زمان ممکن و با کارایی بیشتر، باتری گوشی خود را شارژ کنید.

۱- بررسی دمای دستگاه؛ از شارژ کردن گوشی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین خودداری کنید

۲- استفاده از قابلیت Power Saving Mode (حالت صرفه‌ جویی در مصرف باتری) و عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام شارژ یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ

۳- شارژر را به درستی در سوکت قرار دهید

۴- از شارژر دیواری استفاده کنید و از شارژ کردن باتری گوشی با استفاده از شارژرهای ماشینی یا به وسیله‌های دیگری مانند کامپیوتر خودداری کنید

۵- گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

۶- از شارژر اصل و سالم استفاده کنید 

۷- از شارژرهای فست استفاده کنید؛ یک شارژر فست به شما کمک می‌کند تا باتری گوشی را در کمتر از دو ساعت به وضعیت شارژ کامل برسانید

۸- از پاوربانک اسفاده کنید؛ استفاده از پاوربانک می‌تواند به شما کمک کند تا گوشی خود را به صورت سریع شارژ کنید

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی