Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@18:19:17 GMT

لزوم توجه به وضعیت مسکن کارکنان شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۵۵۷۴

لزوم توجه به وضعیت مسکن کارکنان شهرداری

ایران اکونومیست-امانی گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به قوانین فرادستی در حوزه تعاونی‌ها، حمایت از تولید مسکن، بتوان مشکل کارکنان شهرداری منطقه ۳ را حل کرد.

 ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: کاری که کمیسیون برنامه و بودجه انجام دادند و قرار است است بنده به عنوان کارشناس حوزه تشکیلات و منابع انسانی در هر منطقه‌ای که بازدید میدانی انجام می‌دهم، گزارش را جهت اطلاع به نمایندگان مردم و شهردار برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تذکر بنده به شهردار تهران در این باره است: شهردار محترم تهران به استحضار می‌رسانم جهت اطلاع از نیروی انسانی شهرداری تهران و شنیدن خواسته‌های مردم اینجانب با حضور در منطقه ۳ تهران بدون حضور مدیران و مسئولان منطقه ضمن شنیدن خواسته‌های آنان، درخواست‌های کتبی آنان را دریافت کردم و جهت استحضار جناب عالی نکاتی را خدمتتان عرض می‌کنم.

امانی افزود: تعاونی مسکن منطقه که در دوره مدیریت سوم مدیریت شهری زمینی از شهرداری تهران دریافت کرده و فروش آن مقرر شده بود به کارکنان عضو تعاونی پرداخت شود، با فوت مدیرعامل تعاونی منطقه، موضوع متوقف و کسی پاسخگوی کارکنان نمی‌باشد.

این عضو شورا با بیان اینکه در آن دوره ستاد ساماندهی مسکن با حضور معاونین شهردار تشکیل می‌شد و این موضوع با هماهنگی پیش می‌رفت، بیان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری این ستاد ساماندهی منحل و تعاونی‌های مسکن شهرداری رها شده‌اند. پیشنهاد می‌شود با توجه به قوانین فرادستی در حوزه تعاونی‌ها، حمایت از تولید مسکن، قانون جهش مسکن امید است بتوان مشکلات این حوزه را حل کرد.

این عضو شورا بیان کرد: پایین بودن حقوق کارکنان نسبت به تورم موجود به ویژه قیمت افسار گسیخته اجاره مسکن باعث شده که حداقل ۵۰ درصد حقوق دریافتی کارکنان هزینه اجاره ماهیانه مسکن آن‌ها باشد.

امانی افزود: همه کارکنان اعم از رسمی قراردادی و شرکتی را دربرمی‌گیرد. فیش‌های دریافتی کارکنان با ۱۰۰ ساعت اضافه کاری ۸ میلیون است. درحالی که رانندگان خودرو سرویس در منطقه ۳ حداکثر دریافتی‌شان ۶ میلیون است و حق بیمه، سوخت، لوازم خودرو هم توسط خودشان تهیه می‌شود.

این عضو شورا در باره اضافه کاری کارکنان هم گفت: اضافه کاری کارکنان در دوره مدیریت چهارم ۱۲۰ ساعت و حداکثر ۱۵۰ ساعت پرداخت می‌شد، در دوره مدیریت پنجم به ۱۰۰ ساعت و بعضا ۹۰ ساعت کاهش پیدا کرد. این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که توسط کارکنان منطقه مطرح می‌شد.

امانی ادامه داد: پست‌های سازمانی در نشاغل کارشناسی و عدم ارتقا آن‌ها به پست‌های کارشناسی سبب شده است که افراد باسابقه خدمت نگران بازنشستگی خود باشند. از طرفی مخدودیت پست مدیریتی در شهرداری و پر بودن پست‌ها و تبعیض و بی عدالتی در این پست‌ها سبب شده که انتصاب افراد بدون سابقه در تصور افراد صورت بگیرد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده در این رابطه است که شورای اداری شهرداری پست‌های ستاره دار و ویژه کارکنان شاغلی که سه سال آخر خدمتشان می‌گذرانند تصویب شود و همزمان با بازنشستگی فرد پست حذف شده که برای شهرداری هم مشکلی به وجود نیاورد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عضو شورا پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها

محمد نوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

وی افزود: در همین راستا روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجوددارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس جمعیت هلال احمر ضمن اعلام آماده باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094886

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق