Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه های مدارس را براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: مقرر شده از نیمه دوم آبان اقدام به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر کنیم که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

مدتی است که برنامه واکسیناسیون آغاز شده و سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در حال واکسینه شدن هستند و یکی از برنامه‌های اصلی این است که همه جامعه هدف ما واکسینه شوند لذا طبیعتا با این شرایط در درجه اول بازگشایی مدارس متوسطه دوم را از نیمه آبان خواهیم داشت و سپس مدارس متوسطه اول از آذر دایر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رحمتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان گیلانی از ابتدای مهرماه امسال، اظهار کرد: براساس تعهدی که به اولیای دانش آموزان داده بودیم، آموزش حضوری تدریجی را برای کلاس های زیر ۱۵ نفر شروع کردیم.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم مهرماه آموزش حضوری برای کلاس های زیر ۳۰ نفر نیز آغاز شده است، افزود: آموزش حضوری غالبا در مدارس روستایی و عشایری آغاز شده و تاکنون گزارشات خوبی از روند بازگشایی ها داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، کلیه برنامه های مدارس را براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و تصریح کرد: مقرر شده از نیمه دوم آبان اقدام به آموزش حضوری دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس زیر ۳۰۰ نفر کنیم که شامل مدارس شهری و اطراف شهرها می شود.

رحمتی، با بیان اینکه مدارس متوسطه اول از اول آذر دایر خواهد شد، گفت: تصمیم گیری درباره آموزش حضوری مداری ابتدایی شهری متعاقبا اعلام می شود.

وی از اولیای دانش آموزان خواست نگران رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نباشند و اضافه کرد: حضور دانش آموزان در مدارس براساس نوبت بندی و حضور حداقلی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ضد عفونی کلاس ها و لوازم و استفاده از ماسک خواهد بود و لذا در صورت عدم شکل گیری پیک بعدی، در مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به گذشت ۴۰ روز از ساب تحصیلی جدید و وضعیت خوب آموزش حضوری، یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی خط قرمز مدیران مدارس است و خوشبختانه وضعیت خوبی در مدارس روستایی و عشایری داریم. قطعا در مرحله دوم بازگشایی مدارس نیز رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و اولیای دانش آموزان می توانند اولین ناظر مدارس باشند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون هم در حوزه فرهنگیان و هم در حوزه دانش آموزان گیلان بسیار مناسب است، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد دانش آموزان دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند. براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا همه کارکنان و معلمان و کادر اداری مدارس مکلف به تزریق واکسن هستند و در صورت عدم واکسینه شئن باید هر هفته دو بار تست کرونا دهند ال شاهد افزایش ایمنی در مدارس باشیم.

رحمتی، با اشاره به الزامی شدن آموزش حضوری به دنبال بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: تجربه موفقی در آموزش مجازی داریم و خوشبختانه زیرساخت «شاد» وجود دارد، اما اگر بازگشایی اتفاق بیفتد، دانش آموزان ملزم به حضور در مدارس هستند.

وی از توزیع ۴۰۰۰ تبلت و گوشی موبایل بین دانش آموزان نیازمند روستایی و عشایری خبر داد و گفت: اعتبار خوبی نیز برای تهیه تبلت و گوش موبایل در مظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش در کلاس های مجازی را طبیعی دانست و اظهار کرد: هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، اما در روزهای شیوع کرونا نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و زیرساخت های خوبی برای آموزش غیر حضوری فراهم کردیم.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال از یک ماه گذشته، اظهار کرد: در نخستین روزهای تزریق واکسن شاهد شک و تردید والدین بودیم که ناشی از شایعات فضای مجازی بود.

وی ترس خانواده ها از تزریق واکسن برای دانش آموزان را ناشی از عدم آگاهی نسبت به واکسن دانست و گفت: اکنون اولیا نسبت به بی خطر بودن واکسن کرونا آگاهی و اطلاع پیدا کردند و شاهد استقبال از واکسیناسیون هستیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون بیش از ۹۵ درصدی دوز اول و بیش از ۶۰ درصدی دوز دوم دانش آموزان خبر داد و یادآور شد: تا سه هفته دیگر شاهد واکسیناسیون بالای ۹۰ درصدی دانش آموزان در نوبت دوم خواهیم بود.

حیدرزاده، شهرستان های لنگرود، رودسر و لاهیجان را پیشتاز واکسیناسیون هر دو دوز دانش آموزان دانست و متذکر شد: استان گیلان در واکسیناسیون دانش آموزان پیشتاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران بازگشایی مدارس مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بازگشایی مدارس آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش اظهار کرد: اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال زیست هستیم و برخی دانش‌آموزان در مدرسه سال‌ها از ما جلوترند. ارتباط دانش‌آموز با مربی، معلم، امام جماعت محل و کنشگران در فضای تربیتی مهم است.

به گفته پورثانی، وقتی در مدرسه حاضر میشیم فضای دانش اموزان با ما خیلی متفاوت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش ادامه داد:  ۱۶۰ سوال از دانش‌آموزان پرسیده شد که نتیجه آن میتواند به ما کمک بزرگی کند.

پورثانی در پاسخ به سوال دانش‌آموزان مبتثنی بر اینکه اگر مشکلی براتون پیش بیاد از چه کسی کمک می‌گیرید، ابراز کرد: آن چیزی که بیشتر از همه دانش‌آموزان پاسخ دادند، مادر بود پس از مادر، گروه همسال و سپس پدر بود.

وی با بیان اینکه مادر در جامعه نسل جدید را خلق می‌کند، اظهار کرد: دختر امروز در دییرستان، مادر فردای ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه ساخت نسل توانمند و تمدن‌ساز در دست دانش‌آموزان است، ابراز کرد: مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد، دختری که بسیار اثرپذیر است، یار و یاوری ندارد. دانش‌آموزان ما در جنگ بزرگ روایت‌ها بر سر سفره روایت‌های جمهوری اسلامی ننشسته است.

وی افزود: دختری که بسیار اثرپذیر است، اثر خود را از جای دیگر می‌گیرد.در ۱۴۰۱ دانش‌آموزان بازی‌های کامپیوتری را بازآفرینی می‌کردند.

پورثانی با بیان اینکه ۵ میلیون و چهارصد گیمر در کل کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و جوانان هیچ فضایی برای تخلیه احساسات ناشی از هیجان خود را ندارند، در واقع، ۷۰ درصد نوجوانان برای تخلیه هیجانات دانش‌آموزان و نوجوانان بود و دختران سهم بسیار زیادی داشتند، دختری که کسی پای درد و دل آن ننشسته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه فضای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران بسیار شکننده است، ادامه داد: مسئله دانش‌آموزان و دختران ما مسیله بسیار عمیقی است. امروز روز جنگ روایت‌هاست؛ آورده و نقطه قوت انقلاب اسلامی عزت و احترام و عنصر تمدن‌ساز به دختران سرزمین است.

وی اضافه کرد: مسئولیت رویداد دختر ایران روایت صحیح از یک دختر ایرانی است که رسالت بسیار مهمی اسا. اگر یک دختر تغییر کند، تمام بشریت دستخوش تغییرات می‌شود. در ۶۰۰ هزار کلاس درس دختران، همه پای این روایت صحیح بنشینند. ۱۶ طرح در قانون عفاف و حجاب در حال انجام است.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان