Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:15:23 GMT

سنگاپور هوشمندترین شهر جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۵۶۶۱

سنگاپور هوشمندترین شهر جهان شد

مطابق شاخص های برجسته شهر هوشمند IMD، سنگاپور برای سومین سال متوالی هوشمندترین شهر جهان شد.

این شاخص که توسط موسسه توسعه مدیریت مدرسه کسب و کار سوئیس (IMD) و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور اواخر هفته گذشته منتشر شد، 118 شهر را بر اساس میزان "هوشمندی" آنها رتبه بندی کرده و به دنیا معرفی کرد. شاخص بندی شهر هوشمند همچنین نظرات ساکنان شهرها را نیز در مورد اینکه چگونه فناوری زندگی آنها را بهبود بخشیده است در نظر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این اقدام نیز حدود 120 نفر از ساکنان هر شهر در ماه جولای امسال مورد بررسی قرار گرفته و پاسخنامه های مرتبط با میزان رضایتمندی خود از شهر هوشمند ساکن در آن را تکمیل کرده و تحویل دادند. از شرکت کنندگان در هر شهر نیز سوالاتی در خصوص ایده هایشان در مورد زیرساخت های موجود و تدارکات و خدمات تکنولوژیکی موجود در پنج حوزه کلیدی، سلامت و ایمنی، تحرک، فعالیت ها، فرصت ها و حکومت پرسیده شد.

دکتر برونو لانوین، رئیس رصدخانه شهر هوشمند IMDگفت: دستاورد سنگاپور در تبدیل به هوشمندترین شهر جهان برای سومین سال پیاپی، به سیاست های کلان در سطح شهر و ملی به ویژه در خدمات دولت الکترونیک، آموزش و استراتژی های شهری انسان محور بار می گردد.
وی خاطر نشان کرد: سنگاپور علاوه بر هوشمندسازی بخش های مختلف شهر، مقابله هوشمندانه ای نیز در مقابله با بیماری کووید19 ارائه داده است.همچنین درجه انسجام اجتماعی و در دسترس بودن امکانات دیجیتال و برنامه های سازنده برای نظارت دقیق بر نحوه انتشار کرونا در سراسر شهر نیز فاکتوری مهم در اریابی حاضر بشمار می رود.
فاکتور دیگر در انتخاب سنگاپور به عنوان هوشمندترین شهر جهان، ارائه امکاناتی نظیر مسکن عمومی رایگان به مردم می باشد. این اقدام به مناطق بزرگتر جامعه برای یکپارچگی زندگی، رشد و توسعه در جامعه شهری تعمیم یافته است.

حمل و نقل هوشمند نیز مزید بر علت شده و نام این شهر را در صدر هوشمندترین شهر جهان قرار داده است. در بخش هایی از این شهر خودروهای خودران خودران مستقر شده و قرار است غرب این شهر را پوشش دهند. همچنین بخش هایی دیگر از این شهر اختصاص به دوچرخه سواری، پیاده روی و حتی استفاده ازحمل و نقل عمومی با آلودگی کمتر اختصاص داده و همین امر نیز میزان آلودگی هوا در این شهر را به کمترین میزان ممکن رسانده است.

شایان ذکر است که شهر هوشمند با بهره گیری از سنسورها و روش‌های الکترونیکی، اطلاعاتی را جمع آوری کرده و از آن ها در مدیریت کارامد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می کند. این فرایند، شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که برای پایش ترافیک خودروها و سیستم‌های حمل و نقل، نیروگاه‌های برق، تأسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، مدارس، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و ... پردازش می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هوشمندترین شهر جهان شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند امروز صبح با حضور ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه و حسن بختیار، رئیس فعلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه در این مراسم گفت: در مدت دو سال و ۴ ماه که مسئولیت ریاست این دانشگاه را به عهده داشته ام، معاون آموزشی وزارت بهداشت همیشه به عنوان پشتیبان، همراه و پیشرو کنار من بوده اند و همیشه به من یادآوری کرده اند که در این دانشگاه هوشمند به عنوان یک دانشگاه مستقل باید مسئله هوش مصنوعی را به عنوان یک ایده بزرگ و برگ برنده را برای وزارت بهداشت رقم بزنیم.

وی افزود: من در کنار ایشان ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را شناختم و اهداف دانشگاه را با همکاری جلو برده ایم، برنامه ۴ ساله عملیاتی را در دوران کاری ام طرح ریزی کردم که در سال اول در بخش ترویج برنامه ها به خوبی پیش رفت و می توانم با اطمینان اعلام کنم که ۹۰ درصد برنامه ها در این بخش انجام شده است.

خجسته ادامه داد: در این مدت برنامه های مختلفی از جمله کنگره کیش، سمینارهای مختلف در موضوعات متعدد در دانشگاه ها رقم خورد.

وی افزود: در سال دوم حوزه زیر ساخت و نیروی انسانی نیز عملیاتی شد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اولین دانشگاه علوم پزشکی بود که در خاورمیانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ۷ محور را دنبال کرده ایم که به اطمینان می توانم بگویم در این مدت هنوز در این حوزه این ۷ محور دنبال نشده است.

خجسته گفت: آرزو دارم که با حضور رئیس جدید این دانشگاه به هدف و ایده باقری فرد که همان تثبیت هوش مصنوعی و برگ برنده عملکرد وزارت بهداشت در این دوره ۴ ساله است برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد