Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با استاندار اصفهان افزود: بحران آب، مهم‌ترین مشکل و دغدغه اصلی مردم و مسوولان اصفهانی است و باید هر چه زودتر اقداماتی برای برطرف شدن آن انجام شود.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: دولت‌های مختلف برای حل مشکل آب در این استان قول‌ها و وعده‌هایی داده‌اند و تا حد توان خود، کارکرده‌اند اما هنوز بحران آب در اصفهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این مشکل، مهم‌ترین مشکل و دغدغه اصلی مردم و مسوولان اصفهانی است و باید هر چه زودتر اقداماتی برای برطرف شدن آن انجام شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: بدون شک بحران آب، از مسائل ملی کشور است و دولت می‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند و اگر دیدگاه صحیح و شفافی در میان مسوولان کشوری نسبت به این مساله وجود نداشته باشد، تصمیمات نادرستی گرفته می‌شود که می‌تواند در آینده اهالی چند استان را دچار تنش کند.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات خود اظهار داشت: در این مدت تلاش شده تا با  هماهنگی مناسب میان مدیران، مشکلات و اولویت‌های استان شناسایی و دنبال شود.
سیدرضا مرتضوی با اشاره به پیگیری موضوع آب گفت: در مساله آب باید به قانون توزیع عادلانه آب و حقوق مردم و دولت توجه شود تا حقی پایمال نشود.

به گزارش ایرنا، آب آشامیدنی اصفهان از سامانه تصفیه خانه باباشیخعلی در غرب استان و از طریق تونل ۱۸ کیلومتری تامین می‌شود که ظرفیت انتقال آن بالغ بر ۱۰.۵ مترمکعب آب بر ثانیه است.
مطابق گزارش‌های شرکت آب و فاضلاب استان، نیاز کنونی استان ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است، بنابراین کمبود قابل توجه آب آشامیدنی در این دیار در بسیاری از روزها وضعیت را به حالت هشدار در می‌آورد.

تصفیه‌خانه بابا شیخعلی آب آشامیدنی ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا و جمعیتی افزون بر ۴.۲ میلیون نفر را در استان اصفهان تامین می‌کند.

تابستان امسال به دنبال گرمای شدید هوا و افزایش مصرف آب، مشکلات زیادی برای توزیع آب آشامیدنی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ استان ایجاد شد به طوری‌که برخی از مناطق با افت فشار آب مواجه شدند و آبرسانی سیار برای آنها صورت گرفت.

زاینده‌رود به طول افزون بر۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.
این رودخانه که نقشی اصلی و مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

برچسب‌ها سید یوسف طباطبایی نژاد اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان استانداری اصفهان اصفهان استانداری اصفهان آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری

به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ۶۵ استاد نمونه کشوری امسال معرفی شدند، که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.


اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.


حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری معرفی شده است.


استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
بر اساس این لیست استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.


تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.


استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص‌ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.


اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)