Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از کیودو، کیشیدا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری، گفت: رای دهندگان در انتخابات روز یکشنبه مجلس نمایندگان، قدرت عمل بالایی به دولت او دادند.

در این انتخابات، حزب لیبرال دموکرات بار دیگر کنترل مجلس قدرتمند نمایندگان را بدست آورد که به این ترتیب همراه با شریک ائتلافی خود، حزب کومی همچنان قدرت را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه  این ائتلاف به عنوان دولت ژاپن انتخاب شده  و مورد حمایت قوی مردم قرار گرفته است، گفت: دولتش نحوه رسیدگی به همه گیری کرونا را کاملا مورد بازبینی قرار می دهد و شیوه مدیریت این بحران سلامت را بهبود خواهد داد.

کیشیدا در این نشست خبری بار دیگر متعهد شد اقتصاد کشور که به دلیل همه گیری کرونا آسیب زیادی دیده است را ترمیم و تقویت کند و برای اصلاح قانون اساسی فعلی کشور که از زمان اجرایی شدنش در سال ۱۹۴۷ بازبینی نشده است، تلاش خواهد کرد.

حزب حاکم لیبرال دموکرات در ژاپن، پیشنهاد اصلاح قانون اساسی در چهار حوزه را مطرح کرده است که شامل اضافه کردن اشاره ای به نیروهای دفاع از خود ژاپن در متن قانون می شود.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است کیشیدا تصمیم دارد موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه، را به عنوان دبیرکل جدید حزبش، انتخاب کند که با این انتخاب، موتگی جایگزین آماری آکیرا خواهد شد.

در انتخابات روز یکشنبه مجلس نمایندگان، آماری اولین دبیرکل وقت حزب لیبرال دموکرات شد که در حوزه تک کرسی خود شکست خورد. البته او در انتخابات نظام نمایندگی نسبی توانست کرسی بدست آورد اما به کیشیدا گفت که قصد دارد از این مقام کناره گیری کند کیشیدا ریاست حزب لیبرال دموکرات را هم بر عهده دارد.

موتگی تاکنون در کابینه های مختلف دولت در پست های متعدد وزارتی خدمت کرده  و یکی از مدیران حزب لیبرال دموکرات هم بوده است.

او که وزیر احیای اقتصادی است، نقش کلیدی در مذاکرات پیمان تجاری اقیانوس آرام و توافقنامه تجاری ژاپن و آمریکا داشته است. موتگی در سال ۲۰۱۹ وزیر خارجه ژاپن شد. او با هدف تحقق منطقه اقیانوس های هند و آرام آزاد و باز، سیاست های ژاپن را ترویج کرد.

در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا، موتگی همواره تلاش کرده است تا مانع از ورود این ویروس به کشور شود.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز برچسب‌ها کرونا ژاپن قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ژاپن قانون اساسی کرونا ژاپن قانون اساسی حزب لیبرال دموکرات قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد