Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی با حضور در مدرسه علمیه امام صادق (ع) با طلاب این حوزه دیدار کرد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این دیدار اظهار کرد: خداوند تشکیلات را آفریده که با مسجد و امام جماعت و محوریت قرآن و اهل بیت همراه باشند و در این راستا آیات بسیاری نازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیات ۱۰۱ تا ۱۱۰ سوره مبارکه آل عمران افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید هرکس می‌خواهد وارد تشکیلات شود باید با خدا ارتباط داشته باشد و در واقع خداستیز و خداگریز نباشد و تمام امور را به آفریننده عالم بشریت متصل کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بعد از اتصال فردی، باید اتصال عمومی با خدا حاصل شود و در کنار آن سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در افراد تقویت شود همچنین انسان باید سعی کند در کنار ایمان به خدا به روز رستاخیز نیز ایمان داشته باشد.

موفقیت بیشتر حاصل تقوا و اراده قوی‌تر است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: انسان با تقوا کسی است که عقلی با بصیرت و اراده‌ای محکم و خدایی دارد چه بسا که هرچه عقل نورانی‌تر و اراده قوی‌تر باشد موفقیت بیشتر حاصل خواهد شد به طوری که ما شهید قاسم سلیمانی را به عنوان یک فرد متقی و با بصیرت و با اراده قدرتمند می‌شناسیم که نشان‌دهنده یک اسطوره است.

وی در مورد عنصر تسلیم خاطرنشان کرد: در این عنصر ما باید به جایی برسیم که تکالیفی را که خداوند برای انسان مطرح کرده را بر خود واجب بدانیم و مانند حضرت ابراهیم که در مقابل امر خداوند و قربانی کردن فرزندش به مقام تسلیم رسید لذا هرگاه سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در یک شخص هویدا شد می‌تواند عضو یک جامعه باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران بیان کرد: امت یعنی جامعه‌ای که امام دارد لذا اگر میلیون‌ها نفر بدون امام باشند امت به حساب نمی آیند، همچنین امام بدون امت ممکن است در پیشگاه خداوند امام محسوب شود اما در عرصه جامعه زمانی امامت محقق می‌شود که امام و امت در کنار هم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: زمانی که چنین تشکیلاتی ایجاد شد آنگاه در روز قیامت همه محک زده خواهند شد و کسانی که تشکیلات خدایی، دینی و الهی را نپذیرفتند سیه‌رو و کسانی که برای تشکیلات احترام قائل شدند و به مقام امامت و ولایت اهمیت دادند رستگار خواهد شد.

امام جمعه قزوین در باره نوع تقسیمات دروس حوزه‌در مدارس مختلف عنوان کرد: پایه‌های تحصیلات حوزوی در مدارس تابع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیران و اساتید حوزه است که آنچه اهمیت دارد این است که کل حوزه علمیه در کنار هم با یک روال مناسب و ملایم به سمت تعالی و کیفیت سطوح عالیه و محقق پروری پیش رود.


کد خبر 5341919

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه قاسم سلیمانی امام جمعه قزوین ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها قوه قضاییه لیگ برتر فوتبال ایران گرگان پدافند غیرعامل بنزین ایلام جشنواره تئاتر خياباني مريوان نماینده ولی فقیه در استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم

 شهید حجت الاسلام مهدی شاه ‏آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی سرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدیداز جبهه‏‌های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد