Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:45:34 GMT

پیش بینی بارش باران در ۸ استان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۶۰۴۱

پیش بینی بارش باران در ۸ استان

امروز (۱۱ آبان ماه) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. ناطقان: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در هشت استان طی امروز (۱۱ آبان ماه) و کاهش دمای نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد از پنج شنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





صادق ضیاییان  افزود: امروز (۱۱ آبان ماه) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد. در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا (۱۲ آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی جو در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان پنج شنبه (۱۳ آبان ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب و شمال غرب کشور، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و غرب، سمنان و برخی نقاط استان‌های یزد، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و قزوین رگبار باران گاهی همراه رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: جمعه (۱۴ آبان ماه) در مرکز و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود. شنبه (۱۵ آبان ماه) نیز در مرکز، بخش‌هایی از جنوب، شرق و جنوب غرب کشور بارش رخ می دهد.



به گفته ضیاییان پنج شنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ آبان ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آبان ماه) ابری  گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و ‌پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) ابری وگاهی مه رقیق و در بعد از ظهر بارش باران و گاهی رعد و برق با حداقل دمای۱۲ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲آبان ماه) اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۱۷ و۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: عصر ایران برچسب ها: بارش ، باران ، ناطقان ، اردبیل ، کردستان ، البرز ، باد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش باران ناطقان اردبیل کردستان البرز باد پیش بینی می شود درجه سانتیگراد برخی نقاط رخ می دهد آبان ماه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در تهران تا کی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران را با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه)، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ پیش‌بینی کرده است.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران (پیرو هشدار سطح زرد) با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه)، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و رخداد تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) به طور متناوب در سطح استان به ویژه در مناطق جنوب و غرب، افزایش سرعت باد و وزش باد شدید تا خیلی شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در بعضی ساعتها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و برای روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد در بعضی ساعتها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، فرودگاه امام خمینی (ره)، شهریار و ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902121

دیگر خبرها

  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • بارش باران در تهران تا ظهر شنبه
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها