Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محصولات فراوان و البته با کیفیتی مانند محصولات باغی و گل رز، عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی و صنایع دستی مانند گلیم و فرش دست بافت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود اما فقط عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی به خارج کشور صادر می‌شود و برای صادرات سایر محصولات کاری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماهه نخست امسال تعداد 40 فقره اظهارنامه صادراتی به وزن 642 تن کالا شامل پودر وعصاره شیرین بیان، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و پوشاک مزایده‌ای به مقصد کشورهای آلمان، عراق، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی صادر کرده که ارزش این محصولات 896هزار و 831 دلار بوده است و این ظرفیت برای صادرات بیشتر محصولات فراهم است و تنها کافی است مشوق‌های صادراتی تعریف و زیرساخت‌ها فراهم شود.

در شهرک‌ صنعتی شماره ۴ بویراحمد واقع در بخش سپیدار یک واحد فرآوری خرما به تازگی راه‌اندازی شده که به گفته سرمایه‌گذار یکی از اهدافش صادرات خرما است.اقای شهبازی که بازنشسته شرکت پتروشیمی است دارایش را در  سپیدار سرمایه‌گذاری کرده است تا هم کمکی به صادرات کرده باشد هم برای مردم محروم منطقه شغل ایجاد کرده باشد.

 

می‌گوید کارخانه را با ۵.۵ میلیارد و با دو خط خرید خرما و بسته‌بندی راه‌اندازی کرده است. در خط خرید ظرفیت ۷ هزار و خط بسته‌بندی ۲۰ هزار تن در سال وجود دارد.

آقای شهبازی با اشاره به اینکه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها سرمایه‌ در گردش نگرفته‌ام، گفت: خرما از اهواز خریداری می‌شود و محصول درجه یک پس از جداسازی بسته‌بندی و به کشور روسیه صادر می‌شود.

وی بیان کرد: مشتری که داریم آماده خرید بالایی خرما از ما است و در صورت رفع مشکلات به طور متوسط هر ماه ۲ کانتینر حدود ۵۰ تن خرما به روسیه صادر می‌شود.

شهبازی به مشکلات جانبی سر راه اشاره می‌کند و اینکه اگر آنها حل شود صادرات صورت می‌گیرد، افزود: کارتن‌ها بسته‌بندی آماده نیست که منتظریم از شیراز تامین شود همچنین نداشتن پروانه بهره‌برداری دیگر مشکل کارخانه است.

وی می‌گوید؛ همه مراحل بهداشتی و استاندار را گذرانده و تنها منتظر پروانه بهره‌برداری است تا با مجوزی که از معاونت غذا و دارو کسب کرده اقدام به بسته‌بندی و صادرات کند.

این سرمایه‌گذار که بیشتر خانواده‌های نیازمند را به کار گرفته است می‌گوید از ۱۲ کارگر ۱۱ نفر خانم‌های این منطقه هستند، حتی گفته‌ام اگر خانواده نیازمندی در سپیدار است برای کار بیاید. اگر متولیان همکاری کنند کارگران کارخانه ظرف دو ماه به ۴۰ نفر خواهند رسید.

 

کارخانه فرآوری آقای شهبازی البته مشکل گاز هم دارد می‌گوید هوا سرد است کارخانه هم بزرگ، کارگران ساعت ۷ صبح که هوا به شدت سرد است سر کار می‌آیند و کلی اذیت می‌شوند نمی‌شود کارخانه را با هیتر گرم کرد انتظار دارم شرکت گاز مساعدت کند تا گاز کارخانه متصل شود.

وی بیان کرد: از خرما حدود ۶۰ فرآورده به دست می‌آید که در این کارخانه خرمای درجه دوم و سوم به خمیر تبدیل می‌شود و در تولید کلوچه، نان خرمایی و بیسکویت خرمایی به کار گرفته می‌شود.

اما سید احسان عسگری سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رفع مشکل کارخانه فرآوری خرما با بیان اینکه حوزه اقتصادی همه توان خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی را به کار گرفته به خبرنگار فارس گفت: انرژی گذشته در دولت جدید مضاعف شده است و با جان و دل سرمایه‌گذار را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گرفتاری سرمایه‌گذاران گرفتاری مدیران هم است، افزود: مشکلات کارخانه فرآوری خرما مستقر در شهرک صنعتی سپیدار  به عنوان کار حوزه اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مشکل گاز این کارخانه ظرف یک هفته حل شود، گفت: دفتر حوزه اقتصادی خانه دوم سرمایه‌گذاران است لذا توصیه می‌کنیم سرمایه‌گذاران به این دفتر مراجعه کنند تا با رفع مشکلات آنها شاهد تحول در استان باشیم.

 

اما سید هاشم موسوی جهان آباد با بیان اینکه زیرساخت‌ها در همه شهرک‌های صنعتی فراهم است، به فارس گفت: شهرک صنعتی نگاه جدیدی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دست شهرک‌ها زیر سنگ اداراتی مثل گاز، آب و برق و محیط زیست است و شهرک هیچ قدرتی ندارند لذا نیاز به همراهی همه مسئولان استان داریم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه صادرات خرما کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاران صادر می شود بسته بندی رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین