Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات نشریه نیویورک تایمز نشان داده است طی پنج سال گذشته افسران پلیس در آمریکا بیش از ۴۰۰ راننده یا مسافر غیرمسلح را که حتی بابت هیچ جرمی تحت پیگرد نبوده اند کشته اند.

اکثریت افسران پلیس آمریکا در ارتکاب این اقدامات با هیچ پیگردی مواجه نشده و مصونیت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بازبینی علنی پرونده ها، تنها پنج مورد از افسران پلیس در این کشتارها، محکوم شده اند. دولت‌های محلی دست کم ۱۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل حدود ۴۰ کیفرخواست و ادعا‌های دیگر هزینه کرده است.

بسیاری از ایست‌های پلیس در این موارد با تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز، نقص چراغ عقب خودرو شروع شده است و رانندگان سیاه پوست بیشترین تعداد را در بین این تلفات به خود اختصاص داده اند. تکرار این موارد و معدود بودن موارد محکومیت در این پرونده‌ها ناشی از رویه‌های دادگاهی و فرهنگ پلیس در آمریکاست که این افسران پلیس در خطرند. ادعای درخطر بودن چه در آن لحظه واقعی باشد یا صرفا ادعا شده باشد، اغلب از نیرو‌های پلیس دربرابر پاسخگویی بخاطر استفاده از خشونت مرگبار حفاظت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا دولت آمریکا افسران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند

محمد چراغ جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی گزارش‌های متعدد شهروندان مبنی بر شرارت تعدادی اراذل و اوباش در محدوده شهرک حجت، بولوار نجف و روستای کوشک مهدی پیگیری موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی مشهد با رصد‌های اطلاعاتی خود مخفیگاه پنج نفر از این افراد شرور که به صورت مداوم مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند، شناسایی و در ۲ اقدام ضربتی و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در این عملیات چهار قبضه قمه، ۲ قبضه چاقو و هفت عدد چماق کشف شد.

چراغ بیان کرد: مزاحمت برای نوامیس، شرکت در نزاع‌های دسته جمعی، مجروح کردن چند شهروند، ایجاد رعب و وحشت برای اهالی و انتشار فلیم‌های درگیری در فضای مجازی از مهمترین عناوین مجرمانه در پرونده این متهمان است.

او با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا، تصریح کرد: تحرکات و فعالیت‌های اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند، در رصد اطلاعاتی پلیس است و در صورت ارتکاب هرگونه اوباشگری و قانون شکنی پلیس مقتدرانه و قانونی عمل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد