Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:47:57 GMT

۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در خلخال فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۶۶۷۴

۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در خلخال فعالیت می‌کنند

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار خلخال با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۱۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در خلخال اظهار کرد: از عوامل افزایش تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه و یا عدم تمایل واحدهای صنفی برای تمدید پروانه، بالا بودن هزینه‌های دریافت و تمدید سالانه پروانه، بی‌توجهی به رتبه‌بندی صاحبان شغل و حرف در تعیین هزینه‌های دریافت پروانه در اتاق اصناف این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چهار میلیارد ریال از بودجه تنظیمی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی سال ۱۴۰۰ اتاق اصناف خلخال در سال جاری محقق شده است و دلیلی برای افزایش حق تمدید پروانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریالی کسبه به چهار میلیون و ۹۶۰ هزار ریال از سوی اتاق اصناف این شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات و موارد مربوط به افزایش حق سالانه پروانه کسب بازاریان ابتدا باید از سوی اتحادیه صنفی به اتاق اصناف پیشنهاد و پس از تائید در این اتاق و همچنین تصویب آن در جلسه کمسیون نظارت شهرستان عملی گردد.

رییس ستاد تنظیم بازار خلخال کمبود نیروی انسانی در اداره صمت، انحصار کالا در دست برخی از بازاریان، فقدان اطلاع رسانی شفاف از نحوه توزیع کالاهای یارانه‌دار در بین مردم، عدم استقاده اتحادیه‌های صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف و همچنین ادغام اتحادیه های صنفی این شهرستان در داخل ۱۲ اتحادیه را از سایر عوامل دخیل در بالا بودن تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان اعلام کرد.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: فقدان فعالیت سازمان حمایت از مصرف کننده در این شهرستان و ضعف نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی موجب افزایش پدیده گران فروشی در بازار خلخال شده است.

یگانه همچنین اظهار کرد: در حالی که فرمانداری خلخال پیش از این بارها به ساماندهی بازار این شهرستان از سوی اتاق اصناف، اداره صمت و اتحادیه‌های صنفی تاکید داشته است ولی تقابل دستگاه‌های یاد شده با همدیگر مانع از اجرای این طرح در بازار خلخال شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل ستاد تنظیم بازار خلخال استان اردبیل ستاد تنظیم بازار واحدهای صنفی بازار خلخال اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری